היועץ המשפטי לממשלה: יש לאפשר לעובדי מדינה להשתתף באירועים של ארגוני זכויות אדם

אילוסטרציהאילוסטרציה: פאנל דוברים בכנס של האגודה, 2010.
צילום: Emily Schneider, ACRI

האגודה פנתה ב-16.8.2017 ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, בעקבות מקרים שבהם אסרו שרי הממשלה על עובדים הכפופים להם להשתתף באירועים מטעם ארגוני החברה האזרחית. עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה להנחות את השרים, המנכ"לים של משרדי הממשלה, המפכ"ל, הרמטכ"ל וכל נושא תפקיד רלבנטי, כי אל להם להתערב התערבות פסולה ולאסור על הכפופים להם להשתתף באירועים מטעם ארגוני החברה האזרחית; ולהבהיר לעובדי הציבור כי אין בסמכותם של שרים לאסור עליהם להשתתף בכנסים הנוגעים לתחום עיסוקם המקצועי.

בפנייה מתוארת שורה של מקרים שבהם בעלי תפקידים בשירות הציבורי קיבלו הוראה שלא להשתתף באירועים של ארגוני החברה האזרחית. עו"ד דן יקיר ציין כי הביטולים החוזרים ונשנים של השתתפותם של עובדי ציבור בכירים בכנסים אלה יוצרים אפקט מצנן כלפי נושאי תפקידים ציבוריים, שיחששו להיענות להזמנות מעין אלה. זאת הן מחשש פן יבולע להם, והן כדי להימנע  מהמבוכה של הצורך להודיע על ביטול השתתפותם ברגע האחרון.

עו"ד יקיר הדגיש כי "תופעה זו חמורה בפני עצמה, אך היא מקבלת משנה חומרה בהיותה סימפטום לתופעה רחבה בהרבה של מסע דה לגיטימציה נגד ארגוני זכויות האדם והחברה האזרחית. מסע זה, אותו מובילים נבחרי ציבור, לרבות הבכירים ביותר שבהם בממשלה ובכנסת, מטרתו לערער את האמינות והלגיטימיות של ארגוני זכויות האדם בשל עמדתם הביקורתית נגד מדיניות הממשלה לגבי הפרות זכויות האדם."

בתשובתו לפניית האגודה הדגיש היועץ המשפטי לממשלה את החשיבות הרבה בפעילותם של ארגוני החברה האזרחית, וכן בהשתתפותם של עובדי ציבור בכירים בכנסים ובאירועים של ארגונים אלה. היועץ המשפטי ביקש ממזכיר הממשלה להפיץ את תשובתו לפניית האגודה בקרב חברי הממשלה.

פניית האגודה ליועץ המשפטי לממשלה, 16.8.2017

תשובת היועץ המשפטי לממשלה, 19.9.2017

קישורים:

חיים לוינסון, מנדלבליט הורה לשרים: אפשרו לעובדיכם להשתתף באירועים של ארגוני זכויות אדם, הארץ, 28.9.2017

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: דמוקרטיה,חופש הביטוי,יוזמות אנטי-דמוקרטיות

סגור לתגובות.