לבטל תנאים ומגבלות שמערימה המשטרה על מארגני הפגנה

כיכר רבין

במוצאי שבת הקרובה צפויה להתקיים בכיכר רבין בתל אביב הפגנה נגד גירוש מבקשי המקלט. האגודה לזכויות האזרח פנתה אתמול (20.3.2018) בדחיפות למפקד מחוז תל אביב במשטרה, בבקשה שיורה לשוטרי תחנת לב תל אביב לבטל את התנאים והמגבלות שהערימו על מארגני ההפגנה.

בפנייה מסבירה עו"ד ספיר סלוצקר עמראן כי המשטרה מתנה את הרישיון להפגנה במילוי דרישות בלתי סבירות הכרוכות בהוצאות אדירות. בין היתר דורשת המשטרה ממארגני ההפגנה לגדר את כל מתחם האירוע, לדאוג ל-100 מאבטחים וסדרנים בתשלום, לממן רכב גרר לצורך גרירת רכבים החונים בשטח הכיכר וברחובות הסמוכים, להקצות עשרה אוטובוסים לצורך חסימת רחובות ולהציב 107 תאי שירותים כימיים. העלויות בגין הדרישות מוערכות ב-100,000 ₪.

לטענת האגודה, הדרישות שמציבה המשטרה אינן חוקיות, ועלותן מהווה הכבדה קשה מנשוא על חופש הביטוי. זאת בפרט בהתחשב בכך שהקבוצות המארגנות את העצרת – סטודנטים, תושבות ותושבי דרום תל אביב ומבקשי מקלט – הן התארגנויות אזרחיות הפעולות בהתנדבות מלאה.

עו"ד סלוצקר עמראן מדגישה בפנייתה כי חובתה של המשטרה לאפשר את מימושה של הזכות להפגין, ובכלל זה תפקידה להבטיח את שמירת הסדר הציבורי במהלכה. בתי המשפט כבר קבעו כי דרישות שונות שהציבה המשטרה כתנאי לקיומן של הפגנות, דוגמת הקמת גדרות או הצבת מאבטחים הן פסולות.

פניית האגודה לזכויות האזרח למפקד מחוז תל אביב במשטרה, 21.3.2018

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,חופש הביטוי

סגור לתגובות.