ביום זכויות האדם: שר הביטחון ליברמן קורא להחרים חמישית מאזרחי ישראל

השר ליברמן

הבוקר (10.12.2017) קרא שר הביטחון אביגדור ליברמן להחרים את תושבי ואדי ערה ולשלול את אזרחותם בעקבות ההפגנות אמש, שבמהלכן יודו אבנים לעבר ניידות משטרה, אוטובוסים וכלי תקשורת. האגודה לזכויות האזרח פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקראה לו להתנער פומבית מדבריו המסיתים של השר ליברמן.

באגודה מבקשים להזכיר לשר הביטחון כי המסגרת המתאימה להתמודדות עם אלימות באירועי מחאה היא חקירה והעמדה לדין של מי שעברו על החוק. התבטאות גזענית ומסיתה זו של שר הביטחון מטילה רבב בציבור שלם. המסר שעובר לציבור הוא קיצוני בחומרתו: בעיני שר בממשלה של כלל אזרחי ישראל, לרבות אזרחיה הערבים, ביטול בכפייה של אזרחותם של חלק מאזרחי מדינת ישראל הערבים נראה כאמצעי לגיטימי.

התבטאות זו מצטרפת למסע הדה-לגיטימציה שנערך בשנים האחרונות נגד האזרחים הערבים, ומתבטא בין היתר בגל הולך וגובר של יוזמות חקיקה אנטי-דמוקרטיות, המבקשות לכרסם במעמדם של נבחרי הציבור הערבים ובמעמד השפה הערבית.

שרון אברהם-ויס, מנכ"לית האגודה לזכויות האזרח: "אזרחות היא זכות יסוד, וכל פגיעה בה חותרת תחת אושיות הדמוקרטיה. אזרחותם של האזרחים הערבים היא לא חריג לעניין זה. היא אינה נושא למשא ומתן והיא לא ניתנת להתניה או לשלילה בכפייה, גם לא במסגרת הסכמים והסדרים מדיניים כלשהם. כפי שפרטנו בדו"ח תמונת מצב זכויות האדם שפרסמנו לרגל יום זכויות האדם שחל בדיוק היום, הסתה ממסדית זאת מכרסמת את יסודות הדמוקרטיה. מתן הכשר, באופן ישיר או משתמע, לתוכניות טרנספר, הוא דהירה מהירה ומסוכנת לעבר מקומות אפלים".

פניית האגודה לזכויות האזרח לראש הממשלה, 10.12.2017

 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,גזענות ואפליה,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.