חופש הביטוי

העליון: מאמר ביקורתי נגד הרב הצבאי הראשי אינו העלבת עובד ציבור

אילוסטרציה

העליון זיכה את הרב אליצור סגל שכתב את המאמר; האגודה הצטרפה לדיון בתיק כ"ידידת בית משפט" 

 

לאחר הרשעה בשתי ערכאות בבתי המשפט השלום והמחוזי, החליט הבוקר (2.11.2017) בית המשפט העליון פה אחד, בהרכב מורחב של תשעה שופטים, לזכות את הרב אליצור סגל מעבירת העלבת עובד ציבור. זאת בעקבות הרשעתו לאחר שכתב מאמר ביקורתי בשנת 2004 נגד תא"ל ישראל וייס, שהיה הרב הראשי הצבאי באותה עת.

האגודה לזכויות האזרח הצטרפה כידידת בית המשפט לערעור בהרשעתו של סגל הן בבית המשפט המחוזי והן בבית המשפט העליון, והדגישה כי הרשעתו של הרב סגל בגלל דברי הביקורת שכתב תהווה פגיעה אנושה בחופש הביטוי. האגודה מברכת על החלטת בית המשפט העליון, שמגינה על חופש הביטוי הפוליטי ומאפשרת לאזרחים לומר את דבריהם, ולהעביר ביקורת בחופשיות גם אם אינה אוהדת ומתיישרת עם השלטון וזרועותיו.

עו"ד דו יקיר, היועץ המשפטי של האגודה: "לא זכור לי מתי לאחרונה בהרכב של תשעה שופטים בבית המשפט העליון לא היו דעות רוב ומיעוט. העבודה שבית המשפט העליון זיכה את אליצור סגל פה אחד מעידה עד כמה הפרקליטות הרחיקה לכת בהגשת כתב אישום נגד מאמר דעה. חופש הביטוי הפוליטי זכאי להגנה הרחבה ביותר. חופש הביטוי נועד להגן גם על דעות חריפות ומקוממות. פסק הדין חשוב בהצבת גבולות לכוחה של פרקליטות, ולהגבלת השימוש בעבירה של העלבת עובד ציבור, שבה נעשה שימוש רב מדי."

רע"פ 5991/13

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: חופש הביטוי

סגור לתגובות.