חופש הביטוי

לבטל את השעייתו של עו"ד ברק כהן

האגודה לזכויות האזרח מבקשת להצטרף כ"ידידת בית המשפט" להליך שמתנהל בלשכת עורכי הדין נגד עו"ד ברק כהן. בית הדין המשמעתי הארצי של הלשכה ידון ביום ראשון (9.7.2017) בערעור של עו"ד כהן נגד החלטת בית הדין המחוזי להשעותו.

האגודה טוענת שמחויבותם של עורכי דין לערכים של צדק חברתי ופעילות לטובת הכלל היא אינטרס ציבורי חשוב ביותר בחברה. עורכי דין צריכים להשתמש במעמד ובכלים שמקנה להם המקצוע על מנת לתת פתחון פה לאוכלוסיות שקולן לא נשמע. השעייתו של עו"ד כהן משדרת מסר הפוך, ותיצור אפקט מצנן והרתעה מסוכנת לעורכי הדין ולציבור כולו בנוגע להשתתפות או להובלה של מחאה חברתית.

האגודה טוענת שבית הדין המשמעתי התעלם מסוגיית חופש הביטוי כשהחליט להשעות את עו"ד כהן לתקופה ממושכת של 18 חודשים. בית הדין אימץ את הנרטיב של פרקליטות המדינה והסתמך על התמונה התמוהה שהציגה, שלפיה עו"ד כהן ניהל את מחאתו החברתית אך ורק משיקוליו האישיים, עקב החובות שאליהם נקלע. זאת בניגוד לדבריו של השופט גרשון גונטובניק מבית המשפט המחוזי בתל אביב, שקבע שמדובר במאבק ציבורי אותנטי נגד הליכי הגבייה של הבנקים, ושעל כן יש לתת משקל כבד לחופש הביטוי בדיונים על מעשיו של עו"ד כהן.

"בית הדין המחוזי השעה את עו"ד ברק כהן מבלי להתייחס לחשיבות חופש הביטוי והמחאה. בניגוד לקביעת השופט גונטובניק בהליך הפלילי, בית הדין אימץ את עמדת פרקליטות המדינה והתעלם מהפעילות החברתית הענפה של כהן. לכן אנו תומכים בערעור ומבקשים לבטל את ההשעיה", אמר עו"ד אבנר פינצ'וק, מנהל היחידה לזכויות אזרחיות באגודה לזכויות האזרח.

בד"א 54/17

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: חופש הביטוי

סגור לתגובות.