האגודה ועדאלה: אין להשתמש בחוק ההדחה נגד ח"כ גטאס

היום (16.1.2017) פורסם כי סיעת יש עתיד תתמוך בהליכי הדחה נגד חבר הכנסת גטאס, וכי סיעת המחנה הציוני תאפשר לחבריה חופש הצבעה. בתגובה מסרו האגודה לזכויות האזרח ומרכז עדאלה:

חוק ההדחה הוא חוק לא לגיטימי שכן הוא מאפשר לחברי הכנסת מהרוב לשפוט שיפוט פוליטי את חברי הכנסת של המיעוט ולהדיחם, תוך פגיעה אנושה בזכות לבחור ולהיבחר. לכן עתרנו נגד החוק לבג"ץ.

חבר הכנסת גטאס זכאי להתגונן בהליך שיפוטי מפני המיוחס לו, בדיוק כמו שראש הממשלה זכאי להתגונן מפני המיוחס לו. ראש הממשלה ביקש שלא ייערך לו משפט שדה ואמר כי תחת חקירה אינו יכול להסביר את הגנתו. כך גם חבר הכנסת גטאס. אם חבר הכנסת גטאס יורשע בעברה ויקבע שיש בה קלון, הוא ממילא יפסיק לכהן כחבר כנסת בהתאם לחוק יסוד: הכנסת.

מי שסבור שצריכה להיקבע נורמה חדשה שלפיה חבר כנסת צריך להתפטר עוד בטרם הוגש נגדו כתב אישום, או מיד עם הגשת כתב אישום, צריך להחיל את הדרישה על כל חברי הכנסת, ולא באופן סלקטיבי, באמצעות חוק ההדחה.

חוק ההדחה אינו מקנה זכות להדיח חבר כנסת על כל עברה, אלא רק על תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל או על הסתה לגזענות, דבר שטרם נבדק והוכח ביחס לחבר הכנסת גטאס. בית המשפט יקבע אם במעשיו של גטאס יש משום תמיכה במאבק מזוין על בסיס ראיות, ולא חברי הכנסת, שעוד בטרם שמעו את גטאס כבר הכריזו על אשמתו. חברי הכנסת לא מסוגלים, ואסור שתינתן להם הסמכות, להחליף את בית המשפט, שכן שיקוליהם הפוליטיים הם לחם חוקם.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דמוקרטיה,הזכות לבחור והזכות להיבחר

סגור לתגובות.