דמוקרטיה

פסילת סרטון על ידי הרשות השנייה

צונזר בהוראת הרשות השנייה: "גם אם אני הומו"

 סרטון של האגודה נפסל לשידור בגלל אמירות על זכויות בני זוג מאותו המין ועל הזכות לדבר בערבית

 

 

לכבוד שבוע זכויות האדם שחל בשבוע שעבר ביקשנו מערוצי הטלוויזיה לשדר במסגרת זמן קהילה תשדיר מטעם האגודה לזכויות האזרח. בתשדיר מופיעים ידוענים, שכל אחד מהם משמיע משפט בנושא.

 

הסרטון המלא:

לאחר מספר ימים בהם שודר התשדיר קיבלנו הודעה מהזכייניות שהוא הורד בשל החלטה של מחלקת הפרסומות של הרשות השנייה לפסול שלושה משפטים, בהתאם לכלל בכללי הרשות השנייה האוסר לשדר פרסומת בנושאים השנויים במחלוקת בציבור. המשפטים שנפסלו הם: "גם אם אני הומו" (שנאמר לאחר המשפט "הזכות לבחור ולהתחתן עם מי שאני בוחרת"), "הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש"; ו- "אין כבוד. אין חירות. אין שוויון" (שהמשכו, שלא נפסל, הוא – "במקום שלא שומר על זכויות אדם").

ביום 18.12.2016 פנינו ליועצת המשפטית של הרשות השנייה בדרישה לבטל את ההחלטה. בפנייה בוחן עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה, את המשפטים שנפסלו, ומדגיש כי "בחברה מפולגת ושסועה כמו החברה בישראל אין כמעט נושא שאינו שנוי במחלוקת ציבורית. יחד עם זאת ישנם נושאים שאמורים להימצא בבסיס קיומנו כחברה, ושאסור להיכנע למחלוקות ששוררות סביבם כדי להחניק דיון בהם. אי אפשר לדבר על משטר דמוקרטי ללא זכויות האדם, והגנה אפקטיבית על זכויות האדם היא ערך חוקתי של שיטתנו".

"קיבלנו בתדהמה את החלטת הפסילה", כותב עו"ד יקיר. "אכן המאבק למען זכויות האדם מעורר לא פעם מחלוקת. יחד עם זאת ההגנה על זכויות האדם היא מרכיב בסיסי של המשטר והחברה בישראל, וקיימת הסכמה מקיר לקיר על עצם התפיסה, שלפיה זכויות האדם 'הן נפשה של הדמוקרטיה, ואין לך משטר דמוקרטי ללא זכויות אדם' (דברי הנשיאה נאור)."

החלטת הרשות השנייה לפסול את הסרטון, 13.12.2016

פניית האגודה לרשות השנייה, 18.12.2016

 

קישורים: 

ענת ביין-לובוביץ', הסכסוך בין הרשות השנייה והאגודה לזכויות האזרח יגיע לבג"ץ? גלובס, 26.1.2017

עתירת האגודה נגד פסילת התשדיר – בג"ץ 1169/17, פברואר 2017

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דמוקרטיה,חופש הביטוי

סגור לתגובות.