דמוקרטיה

קריאה דחופה לפעולה: לא לחוק סימון העמותות

מחר תעלה לדיון בוועדת החוקה הצעת חוק סימון העמותות – הצעה פוליטית, מיותרת ומסוכנת לדמוקרטיה. אתם/ן יכולים לעצור אותה


 

פעלו עכשיו – שלחו מכתב לחברי ועדת החוקה בלחיצת כפתור

 
רק נפתח מושב הקיץ של הכנסת, וכבר מחר (25.5.2016) תעלה לדיון בוועדת החוקה הצעת חוק סימון העמותות. זוהי הצעה פוליטית, מיותרת ומסוכנת לדמוקרטיה בישראל, ואסור לנו לתת לה לעבור. אתם ואתן יכולים לסייע לעצור אותה בלחיצת כפתור.

תחת דגל השקיפות, כביכול, מבקשת הצעת החוק לחייב ארגונים המקבלים תרומות ממדינות ידידותיות (שהצעת החוק מכנה אותן "ישויות זרות") להצהיר על כך בעל-פה ובכתב בכל פעם שהם מדברים או כותבים. צריך לומר זאת באופן חד וברור: הצעת חוק סימון העמותות היא מוטה ופוליטית, ומטרתה סתימת פיות. היא מתייחסת רק לתרומות ממדינות זרות, שעליהן כבר ממילא חלה מזמן חובת השקיפות בחוק: כבר היום העמותות מדווחות על התרומות ארבע פעמים בשנה לרשם העמותות, ומפרסמות אותן באתרים שלהן. למרבה הנוחות, ההצעה מחריגה עמותות וארגונים רבים המקבלים תרומות מחו"ל מגורמים אחרים – מבעלי הון, מגורמים עסקיים או מגורמים אחרים בעלי אינטרסים מגוונים הנסתרים מעיני הציבור.

אי אפשר להוציא את הדברים מההקשר הרחב: מדובר בצעד נוסף ומביש שכל מטרתו להוציא אל מחוץ למסגרת הלגיטימית של השיח כל ביקורת נגד מדיניות הממשלה, ולפגוע בערכי הדמוקרטיה הבסיסיים ביותר. במיוחד מבקש החוק לפגוע בארגוני זכויות אדם ובארגונים לשינוי חברתי, אשר פועלים לתיקון החברה בישראל ומשמיעים את קולן של הקבוצות החלשות הפגיעות ביותר בה.

אנחנו באגודה לזכויות האזרח לא ניפגע ישירות מהחוק, משום שהמימון שאנחנו מקבלים מארה"ב וממדינות אירופאיות נמוך מ-50% מההכנסות שלנו. אך אנחנו נאבקים בה שכן מדובר ברדיפה פוליטית ובפגיעה קשה בדמוקרטיה, בחופש הביטוי ובזכויות האדם, שמשמעותם בסופו של דבר פגיעה בתחושת החופש והביטחון של כל אזרח ואזרחית בישראל. אם אתם מאמינים כמונו שמחלוקות יש לברר וללבן במסגרת דיון ציבורי, ולא באמצעות דה-לגיטימציה והכפשה ובאמצעות חוקים המגבילים את יכולתו של מי מביננו להביע את דעתו או לפעול, פעלו עכשיו ודרשו מחברי ועדת החוקה להתנגד להצעה ולהגן על הדמוקרטיה.
 

קישורים:

על חוק הסימון

פניית ארגונים לחברי הכנסת, 24.5.2016

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דמוקרטיה,הזכות להתאגדות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.