הזכות להפגין

סדנאות לפעילות ולפעילים – צילום ותיעוד של הפגנות ואירועי מחאה

עדיין אפשר להירשם לסדנאות בבאר שבע ובחיפה, שמתחילות מיד לאחר חג הפסח


בעקבות שינוי נסיבות של הרגע האחרון, נאלצנו לבטל את המפגש הראשון בסדנאות הצילום בבאר שבע ובחיפה. לפיכך יתקיימו הסדנאות במסגרת של שני מפגשים במקום שלושה:

 

 

בבאר שבע – ב-2.5.16 וב-9.5.16. להרשמה לחצו כאן

 

בחיפה – ב-3.5.16 וב-10.5.16. להרשמה לחצו כאן

 

רוצים/ות להעצים את המאבק שלכן ולתמוך במאבקים אחרים? בואו ללמוד איך להשתמש בצילום לקידום מאבקים ולהגנה על זכויות 

תיעוד נכון הוא כלי רב עוצמה במאבקים חברתיים. הוא מאפשר להציג את המאבק באופן אפקטיבי יותר לציבור הרחב. באמצעות תיעוד נכון תהיה לכן את האפשרות להעביר דיווח עצמאי לתקשורת, להשתמש בתיעוד כראיה בבית המשפט וכמובן להשפיע על סדר היום הציבורי ולשנות מדיניות. תיעוד לא מקצועי ולא איכותי עלול להתגלות כחסר ערך: כך לדוגמה, במקרים רבים סיטואציות של אלימות משטרתית במהלך הפגנה מתועדות, אבל אי אפשר להשתמש בתוצרים בשל אי יציבות המצלמה, צילום מרחוק או מעורבות פעילה של הצלם/ת.

פרויקט דוקורייטס מציע לפעילות ולפעילים סדנאות שבהן תוכלו ללמוד איך לתעד בצורה איכותית הפגנות ואירועי מחאה והתרחשויות במרחב הציבורי. נתחיל בלימוד של יסודות הצילום ודגשים לתיעוד בהפגנה, ובהמשך נתנסה בצילום במצלמות וידאו ביתיות, במצלמות אקסטרים ובסמרטפון, ונלמד כלי עריכה בסיסיים. בנוסף תועבר הדרכה משפטית לגבי זכויותינו בזמן צילום. אנו מציעים שתי סדנאות באפריל-מאי – בחיפה ובבאר שבע. כל סדנה כוללת שלושה מפגשים ותרגול בשטח. ללוח זמנים מפורט של המפגשים לחצו כאן.

מנחי הסדנה הם קרן מנור ואורן זיו, צלמים ועורכים מקצועיים, חברים בקולקטיב הצילום אקטיבסטילס. הקולקטיב פועל מזה כעשור ומאוגד סביב הרעיון שצילום הוא כלי לשינוי פוליטי וחברתי, ומתמחה בתיעוד הפגנות ואירועי מחאה. צילומי הקולקטיב משמשים ארגוני זכויות אדם רבים, קהילות אקטיביסטיות, חוקרים ועיתונאים עצמאיים, מתפרסמים בגופי תקשורת אלטרנטיביים ומסחריים, וסייעו במשך השנים כראיות בהליכים פליליים ואזרחיים.

רכזת הסדנה: שירלי נדב, רכזת פרוייקט דוקורייטס באגודה לזכויות האזרח.

קהל היעד: פעילות ופעילים חברתיים שמשתתפים בהפגנות או חברים בקבוצות מחאה, ואזרחים ואזרחיות פעילות שחשוב להן ללמוד לצלם ככלי לשמירה על זכויותיהן. במידת האפשר, תינתן עדיפות לבעלות זיקה מיוחדת לצילום או ידע והתנסות קודמים.

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש, ומספר המקומות מוגבל ל-15 משתתפים/ות.

לפרטים נוספים: שירלי נדב, 052-8606023 או docorights@acri.org.il.

 

docorights-workshopsצילום: אקטיבסטילס

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.