חופש הביטוי

עתירה נגד עיריית ירושלים: "פוגעת בחופש הביטוי"

צילום: עמוס לאורצילום: עמוס לאור

האגודה עתרה בשם תנועת נשים עושות שלום, בית המשפט אסר לפנות את מאהל התנועה מול בית רה"מ עד לדיון בעתירה

 

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא היום (26.7.2015) צו ארעי נגד כוונת עיריית ירושלים לפנות את מאהל המחאה "צום איתן", שמקיימת תנועת נשים עושות שלום מול בית ראש הממשלה בעיר. הצו הוצא בעקבות עתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח בשם שלוש פעילות ובשם התנועה, ובו נקבע כי אין לפנות את המאהל עד לקיום דיון בין הצדדים בבית המשפט ביום חמישי הקרוב.

חברות תנועת "נשים עושות שלום", ועמן מאות רבות של נשים מכל רחבי הארץ, מקיימות 50 ימי מחאה וצום במלאת שנה למבצע "צוק איתן" ולאורך כל ימי המבצע. עיריית ירושלים אישרה לקיים את המחאה למשך שלושה ימים בלבד, ולאחר מכן אישרה פעמיים אורכה של שלושה ימים. בפעם הרביעית שבה פנתה התנועה וביקשה להאריך את המחאה, הודיעה העירייה כי המאהל יפורק ב-28.7, חודש לפני סיומה המתוכנן של המחאה. ראוי לציין בהקשר זה כי כבר במהלך יוני אישרה המשטרה את המחאה כולה לכל אורכה, וכי עד כה עומדת המחאה בכל התנאים והמגבלות שהציבה העירייה. העותרות דורשות מהעירייה לאשר את קיומה של המחאה עד 26.8, אז תמלא שנה לסיום מבצע צוק איתן.

העתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין שרונה אליהו חי ואבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח, מותחת ביקורת חריפה על נוהל עיריית ירושלים "לקיום מחאות במרחב הציבורי". "מדיניות העירייה להתנות קיומה של כל מחאה במרחב הציבורי על כל צורותיה באישורה מראש, מבטאים יומרה פסולה וחסרת כל בסיס בדין, להוות רשות רישוי למחאה בעיר ירושלים ולקבוע את מיקומה, עיתויה, אופיה ומשכה", כותבים עורכי הדין.

ח"כ לשעבר אתי לבני, חברת התנועה ואחת העותרות: "אנו, מאות נשים מכל רחבי הארץ, לוקחות חלק במחאה שקטה ובקריאה לשלום, בתיאום עם משטרת ישראל. כוונת העירייה לפנות אותנו ללא סמכות מהווה פגיעה בחופש הביטוי ובזכות המחאה, זכויות יסוד במשטר דמוקרטי. אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לממש את הזכות ל-50 ימי המחאה".

עת"מ 51488-07-15

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.