הזכות לחינוך

גן זה לא מחסן: הפנינג מחאה בערב פורים

רביעי הקרוב, ה-4.3.2015 בשעה 16:00 בכיכר רבין – הפנינג מחאה על המצב הקשה בגני הילדים


 
במחאה על המצב הקשה בגני הילדים, ההורים והילדים יוצאים לרחובות: ביום רביעי, ה-4.3.2015 בשעה 16:00 יתקיים בכיכר רבין הפנינג של הורים וילדים, עם הופעות של יהלי סובול, חמי רודנר, איגי וקסמן, יהונתן גפן עם ורד פיקר, דידי ארז, שעת סיפור עם שרון קנטור, הפעלה של ג'סי מסי, דוכני איפור לפורים והפתעות נוספות.

דף האירוע בפייסבוק

האירוע מתקיים ביוזמת "גן זה לא מחסן", התארגנות אזרחית של הורים, פעילים, אנשי חינוך וארגונים לשינוי חברתי מרחבי הארץ, ובהם האגודה לזכויות האזרח, הפועלים לקידום חינוך הולם בגיל הרך. פעילות ופעילי "גן זה לא מחסן" דורשים לפתור באופן מידי את מצוקת כוח האדם בגנים, כך שבכל גן יהיה מספר הולם של אנשי צוות יחסית לכמות הילדים. נוסף על כך דורשות הפעילות לשפר את ההכשרה שניתנת לצוותים, להתאים את הסביבה הפיזית של גני הילדים לסטנדרט ראוי, להתאים את לוח החופשות של הילדים לזה של ההורים, ולקדם את החינוך לגיל הרך בישראל לסטנדרט המקובל כיום במדינות המפותחות.

ציפי ברנד, אמא לארבעה, חברת מועצת עיריית תל אביב וממייסדות "גן זה לא מחסן": "רגע לפני הבחירות כבר אין מחלוקת כי יש משבר חמור, חוצה מגזרים, בחינוך לגיל הרך. ההורים בישראל קוראים לכלול את פתרון המשבר בחינוך לגיל הרך כחלק מקווי היסוד של הממשלה העתידית, ולראשי הערים – לתת פתרון מיידי לבעיה".

עו"ד טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח: "בפני ההורים בישראל עומדות שתי אפשרויות רעות – לשלם אלפי שקלים בחודש על מסגרות פרטיות או לשלוח את הילדים למסגרת בעייתית, שלא עונה על הצרכים הבסיסיים שלהם. ממשלת ישראל מחויבת למימוש הזכות לחינוך של כל ילדי ישראל, והיא לא יכולה להמשיך ולהתעלם מהפגיעה היומיומית המתמשכת בפעוטות בגנים הציבוריים בכל הארץ. הפגיעה בילדים ובעתידם, שהוא גם העתיד של מדינת ישראל, מחייבים פעולה מהירה של הממשלה, למרות תקופת הבחירות".

ריקי ארמן וטל קדיש, אימהות פעילות בהתארגנות: "אנחנו קוראות לראשי הרשויות שלא לנהל מלחמות על גב הילדים, לתת סייעת נוספת כבר היום ולהצטרף לדרישה הארצית לצמצם את מספר הילדים בכיתות גן – בהתאם להמלצת כל ועדות המומחים שדנו בנושא עד כה."

ב"גן זה לא מחסן" פועלים יחד הורים, אנשי חינוך וארגונים מרחבי הארץ, בהם: האגודה הישראלית למען הילד בגיל הרך, ארגון גננות מחנכות, שימו לב הורים – אסיפת הורים, האגודה לזכויות האזרח בישראל, מאמאזון, עמותת איתך-מעכי – משפטניות למען צדק חברתי, התארגנות הסייעות הארצית, ארגון כולנו משפחה והקליניקה למשפט ומדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה.
 

קישורים:

דורית חזן, ביטחון זה לא רק איראן, וואלה, 3.3.2015

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחינוך,זכויות חברתיות,זכויות ילדים

סגור לתגובות.