אלימות שוטרים

אלימות שוטרים – קול קורא למפגינות

אתמול (16.2.2015) שודר פרק בתכנית התחקירים של אמנון לוי, "פנים אמיתיות" בערוץ 10, שעסק בהרחבה בתופעת האלימות המשטרתית. בתכנית התראיין עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח, שתאר את התופעה מזוויות שונות – אלימות כלפי נשים מפגינות, כלפי הקהילה האתיופית ועוד – את השפעתה ואת הדרכים למיגורה. כמו כן הובא סיפורן המצמרר של שתי פעילות מחאה אקטיביסטיות שחוו אלימות פיזית ומינית מצד שוטרים באחת ההפגנות בהן נטלו חלק.

אחד מהביטויים הנפוצים ביותר של התופעה הוא שוטרים המפעילים אלימות כלפי מפגינים ומפגינות. כלפי נשים מפגינות התופעה היא חמורה במיוחד, שכן היא מאופיינת לרוב, בנוסף לאלימות פיזית, בהטרדות מיניות וגופניות שמשפילות את המפגינה, פוגעות בכבודה ומשדרות לה, לעיתים בצורה מפורשת, כי מוטב היה אילו לא הייתה לוקחת חלק פעיל במחאה. את היחס הזה היא עלולה לקבל לא רק בהפגנות עצמן: זה עלול לקרות גם בתחנת המשטרה, כשהיא מגיעה להתלונן על האירוע – באמצעות חיפוש משפיל ופוגעני, הטרדות מיניות מצד החוקר והבעת זלזול וחוסר אמון בגרסתה. לעיתים היא אפילו נחקרת על ידי אותו שוטר שתקף אותה במהלך ההפגנה.

מדובר בתופעה החוצה גבולות כגון דעה פוליטית, לאום, מוצא או דת של מפגינות.

האגודה לזכויות האזרח עובדת יחד עם תנועת "אחותי" על פרויקט משותף לצמצום התופעה.

מפגינה יקרה – אנחנו צריכות את העדות שלך!
אם נתקלת באלימות של שוטרים (פיזית, מילולית או מינית) כלפייך או כלפי חברותייך בהפגנה או בארוע מחאה אחר, פני אלינו ל- eduyot@acri.org.il עם תיאור התקרית שבה היית מעורבת / עדה. אנא צייני מספר טלפון להתקשרות. אפשר לפנות אלינו למסירת עדות גם בטלפון 03-6870545. אם אין מענה אפשר להשאיר הודעה, ונחזור אלייך בהקדם.

העדויות שייאספו יקובצו בדוח שישמש לצורך פנייה עקרונית לקובעי המדיניות. לא ייעשה שימוש בעדויות לכל צורך אחר מלבד שינוי המדיניות וההתנהלות בשטח. כל שימוש במידע ייעשה באופן אנונימי לחלוטין, ללא זיהוי של נותנת העדות.

 

קישורים:

אלימות שוטרים כלפי מפגינות – עמדת האגודה וארגון אחותי, יוני 2014

 

פרומו לתוכנית "פנים אמיתיות" בנושא אלימות שוטרים – מתוך דף הפייסבוק של התוכנית:

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אלימות שוטרים,הזכות להפגין,זכויות נשים,חופש הביטוי

סגור לתגובות.