בבחירות האלה בוחרים זכויות אדם: שאלון למפלגות

לקראת הבחירות פנינו לברר את עמדות המפלגות בסוגיות מרכזיות של זכויות האדם. תשובותיהן של אלה שענו מוצגות כאן, ונמשיך לעדכן 

 

לקראת הבחירות פנינו למפלגות לברר את עמדותיהן לגבי עשר סוגיות מרכזיות בתחום זכויות האדם. במקום לדבר בסיסמאות, ביקשנו לדעת מה עמדותיהן בסוגיות קונקרטיות ומעשיות, ומהי תוכנית הפעולה שלהן לגבי בעיות בוערות שעומדות על סדר היום הציבורי ומשפיעות על החיים של כולנו: מה באמת חושבים המועמדות והמועמדים על הזכות שלנו לקיום בכבוד, לבריאות ולחינוך, על זכויות האדם בשטחים? כיצד הם מתכוונים לטפל בגזענות ובאפליה, בחוסר השוויון ובפערים?

את השאלון שלנו שלחנו ל-12 מפלגות: בל"ד, הבית היהודי, הליכוד, המחנה הציוני, חד"ש, יהדות התורה, יש עתיד, ישראל ביתנו, כולנו, מרצ, רע"מ-תע"ל, ש"ס.

שלוש מפלגות ענו על השאלון: המחנה הציוני, יש עתיד ומרצ.
תשובת המחנה הציוני
תשובת יש עתיד
תשובת מרצ

הרשימה המשותפת שלחה לנו קטעים רלבנטיים מתוך המצע, וחד"ש וכולנו הפנו אותנו באופן כללי למצעיהן. איננו נוהגים לפרסם מצעים של מפלגות, ואתם/ן מוזמנים כמובן לקרוא אותם ישירות באתרי המפלגות השונות.

שאר המפלגות טרם השיבו.

ככל שנמשיך ונקבל תגובות לשאלון נעדכן כאן.

 

קישורים:

בחירות בסימן צדק חברתי וזכויות האדם – ניירות עמדה ששלחה האגודה למפלגות

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,הזכות לבחור והזכות להיבחר,הזכות לבריאות,הזכות לדיור,הזכות לחינוך,הזכות לקיום בכבוד (רווחה וקצבאות),זכויות האדם בשטחים הכבושים,זכויות המיעוט הערבי,זכויות חברתיות,זכויות עובדים,זכויות תושבי ירושלים המזרחית,חופש הביטוי,מבקשי מקלט ופליטים,עובדי קבלן,עוד,שונות

סגור לתגובות.