"את המיליונים לשיקום דרום תל אביב – לא לעוד כליאה פסולה"

צילום: חגי אלעדצילום: חגי אלעד

תגובת ארגוני זכויות האדם לפרסום עיקרי התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות.

לפי פרסומים בתקשורת, התיקון המתגבש לחוק למניעת הסתננות צפוי להגביל את השהייה במתקן חולות לשנתיים; לחייב את מבקשי המקלט הכלואים להתייצב לרישום נוכחות רק פעם אחת ביום בשעות הערב במקום שלוש פעמים ביום; ולקצר את תקופת הכליאה של מי שיכנסו לישראל ללא היתר משנה לשמונה חודשים.
לפי אותם פרסומים, התיקון החדש לחוק אינו סופי, שכן במשרד המשפטים מזהירים כי התיקון לחוק אינו מטמיע את הערות בית המשפט, שביקר בחריפות את שלילת החירות הממושכת של מבקשי מקלט שאין אפשרות לגרשם מישראל.

כזכור, בחודש שעבר קבעו שופטי בג"ץ כי יש לסגור את מתקן הכליאה "חולות" בתוך 3 חודשים. פסק הדין ניתן בעתירה דחופה שהוגשה ב-15.12.13 בידי ארגוני זכויות אדם, ובהם האגודה לזכויות האזרח, בדרישה לבטל את התיקון החדש (תיקון מס' 4) לחוק למניעת הסתננות.

בעקבות פרסום עיקרי התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות, תגובת המוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח, א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל, רופאים לזכויות אדם, קו לעובד ואמנסטי אינטרנשיונל ישראל היא כי "מבקר המדינה ובית המשפט העליון הבהירו שוב ושוב כי כליאה איננה הפתרון למי שאינם יכולים לשוב לארצם, אבל ממשלת ישראל מתעקשת להמשיך ולבזבז מיליונים על כליאה פוגענית וחסרת תוחלת. דווקא עכשיו נוצרה הזדמנות לתקן את טעויות העבר, להשקיע תקציבים בשיפור התשתיות והשירותים בשכונות, ולהקל את העומס באמצעות הענקת תמריצים למעסיקים ברחבי הארץ שיביאו לפיזור מבקשי המקלט. אנחנו קוראים לממשלה לנצל את ההזדמנות הזו – ולא להמשיך לתקן תיקונים כושלים ופסולים שלא יועילו לאיש".

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מבקשי מקלט ופליטים

סגור לתגובות.