האגודה לוועדת הפנים: אל תרחיבו את פיילוט השיטור העירוני לאחר שנמצאו בו ליקויים

צילום: יואב לףצילום: יואב לף

ביום 16.9.2014 פנתה האגודה לזכויות האזרח במכתב לוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת וביקשה ממנה לדחות את בקשת המשרד לביטחון פנים להרחיב את פיילוט השיטור העירוני. הפיילוט נועד לבחון מהלך חסר תקדים – העברה ניסיונית של סמכויות שיטור רגישות לפקחים שאינם שוטרים. הפקדת סמכויות שיטור בידי מי שאינם מוכשרים לכך מעמידה סכנה לזכויות האדם של האזרחים, והופכת את הביטחון האישי שעליו מופקדת המשטרה ל"מוצר" שמחולק באורח לא שוויוני.
 
והנה, זו הפעם השלישית השנה, התבקשה הוועדה אתמול (17.9.14) להרחיב את היקף הפיילוט: "ניסוי" שהחל את דרכו עם 13 רשויות בלבד, צפוי לגדול בתוך שנה ל-56 רשויות. זאת על אף שהוועדה טרם קיבלה אף את הדיווחים המחוייבים על פי החוק על התנהלות הפיילוט.
 
לפני כחצי שנה הודיעה יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, שלא תאשר כל הרחבה נוספת של הפיילוט קודם שהוועדה תקבל "תמונה מלאה לגבי כל סוגיות השיטור העירוני". בינתיים מצאה יחידת הביקורת המשטרתית "ליקויים קשים" בהתנהלות הפיילוט, ובין היתר כי היחידות פועלות בניגוד להוראות החוק ומטפלות גם בעניינים שאינם בתחום סמוכותן. עוד נמצא שוועדות הנדרשות להתכנס מדי חודש כדי לפקח על הפיילוט אינן מתכנסות, ובדומה לזה, השוטרים והפקחים אינם משתתפים בהשתלמויות ובאימונים הנדרשים (יניב קובוביץ, "ביקורת פנימית של המשטרה – יחידות השיטור העירוני פועלות בניגוד לחוק", הארץ 6.9.2014).
 
מידע נוסף:
פניית האגודה לזכויות האזרח אל ועדת הפנים של הכנסת, 16.9.2014
"הרחבת סמכויותיהם של פקחים עירוניים", דף מידע על החוק

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הפרטה,זכויות אזרחיות,זכויות בהליך הפלילי

סגור לתגובות.