סוף סוף: יינתן מעמד ל-221 ילדי מהגרים

צילום: רותם אילןצילום: רותם אילן, ACRI

האגודה והמוקד לפליטים ולמהגרים מברכים על הודעת שר הפנים על אישור הבקשות למעמד

 

אתמול (10.2.2014) פורסם כי שר הפנים גדעון סער אישר להקנות מעמד בישראל ל-221 ילדי מהגרים.

בעקבות מאבק בהובלת ארגון ילדים ישראלים, בשיתוף ארגוני זכויות אדם נוספים ובראשם המוקד לפליטים ולמהגרים והאגודה לזכויות האזרח, התקבלה באוגוסט 2010 החלטת ממשלה להעניק מעמד לילדי מהגרים שעונים על מספר קריטריונים, ובהם כניסה חוקית של ההורה לישראל, ילד שמתחנך במערכת החינוך הישראלית החל מכיתה א', ילד שדובר עברית ועוד. כ-700 ילדים שעמדו בקריטריונים הגישו בקשות למעמד.

לאחר שילובו של ארגון ילדים ישראלים בתוך האגודה לזכויות האזרח ביולי האחרון, פעילי הפרויקט המשיכו לסייע וללוות את משפחות המהגרים בהמתנה הארוכה ומורטת העצבים לקבלת התשובה. במקרים שבהם בקשת המשפחה למעמד נדחתה, המוקד ופרוייקט ילדים ישראלים עתרו נגד הדחייה. אתמול, כאמור, החליט שר הפנים לאשר את 221 הבקשות שעדיין המתינו להכרעה.

רותם אילן, רכזת פרויקט "ילדים ישראלים" באגודה לזכויות האזרח: "מאז שהתקבלה החלטת הממשלה 2183 בדבר מתן מעמד לילדי מהגרים, חיו אותם ילדים בחרדה ובמצב של אי ודאות מתמשכת. כעת, בתום ארבע שנות מאבק, הם יוכלו סוף כל סוף להיות תושבים חוקיים במדינה בה נולדו ושהפכה לביתם היחיד.

הצעד הנקודתי של הקניית מעמד לילדים הללו הוא הכרחי ואנושי, ויש לברך את השר סער על כך. כעת, יש לקבוע בישראל מדיניות הגירה הגונה, שכוללת הכרה בזכויותיהם של מהגרי העבודה שמדינת ישראל החליטה להביא לכאן."

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,זכויות אזרחיות,ילדים ישראלים,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.