מבקשי מקלט ופליטים

הממשלה מקדמת במחטף חוק נוסף שיאפשר לה לכלוא מבקשי מקלט

כלא סהרוניםכלא סהרונים

ארגוני זכויות האדם פנו בדחיפות אל ראש הממשלה, שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה: החקיקה החפוזה – פגיעה בשלטון החוק

 

ארגוני זכויות האדם – האגודה לזכויות האזרח, מוקד סיוע לעובדים זרים ואס"ף פנו כעת (14.11.2013 בערב) בדחיפות אל ראש הממשלה, שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לאפשר לציבור להגיב על תזכיר "חוק ההסתננות" החדש, שמבקש להחזיק מבקשי מקלט במתקן שב"ס בנגב ללא הגבלת זמן.

בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה מציין עו"ד עודד פלר, ראש תחום הגירה ומעמד באגודה לזכויות האזרח, כי באופן חריג ניתנו לציבור שבעה ימים בלבד להגיב על תזכיר הצעת החוק מרגע שפורסם. התזכיר פורסם ב-7.11, בשעות הערב, ולציבור ניתנו שבעה ימים בלבד להגיב, עד יום שישי ה-15.11. לא ברור מתי ייבחנו תגובות הציבור, היות שהנושא צפוי לעלות לאישור הממשלה כבר ביום ראשון ה-17.11.

במכתב, מציין עו"ד פלר כי להליך החפוז אין הצדקה, ובוודאי "כשמדובר בהצעת חוק ש'מקימה לתחייה' סעיף חוק בלתי חוקתי שבוטל על ידי בג"ץ אך לפני חודשיים, ומוסיפה ומקימה יש מאין ובהליך בזק מתקן כליאה 'פתוח' בניהול שב"ס, שהפרטים הנוגעים להפעלתו ולניהולו אינם מגובשים כלל."

במכתב מוזכר, כי גם בג"ץ פסק בעבר כי מינהל תקין מחייב פרסום של תזכיר החוק זמן מה טרם הבאתו לאישור הממשלה, באופן שיקנה לציבור הזדמנות אמיתית לבחון את תזכיר החוק ולהגיש הערות לגביו, ואף יאפשר לממשלה להתייחס בצורה רצינית ומעמיקה להערות הללו.

עו"ד עודד פלר: "בניגוד לטענות שנשמעות על ידי נציגי הממשלה, תזכיר חוק ההסתננות החדש אינו תוצאה של הנחיית שופטי בג"ץ. בג"ץ ביטל את חוק ההסתננות, והורה לשחרר את מבקשי המקלט העצורים ללא דיחוי. אלא שמשרד הפנים ומשרד המשפטים מסרבים לקבל את פסיקת בית המשפט, והם אחוזים אמוק להוסיף ולהחזיק בעצורים. משום כך, אצה להם הדרך לחוקק את החוק הדרקוני בדחיפות רבה."

הארגונים דורשים לדחות את דיון הממשלה בחוק שאמור להתקיים ביום ראשון הקרוב, להאריך בארבעה עשר ימים לפחות את המועד לקבלת הערות הציבור לתזכיר החוק, ולקבוע פרק זמן סביר, לאחר קבלת הערות הציבור, ללימוד ההערות על ידי הגורמים האמונים על ניסוח הצעת החוק.

פניית הארגונים אל היועץ המשפטי לממשלה וינשטיין

המכתב הנלווה אל ראש הממשלה ושר הפנים

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:,

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מבקשי מקלט ופליטים

סגור לתגובות.