הזכות לחיים ולשלמות הגוף

צמצום הנזקים של חימוש היתר יקרה רק אם יהיה פיקוח ראוי

האקדח על שולחן המטבח

בדיון שהתקיים היום (31.7.2013) בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בנושא צמצום תפוצת כלי הנשק והגבלות על נשיאת נשק בידי מאבטחים לאחר שעות העבודה, בירכה נציגת קואליציית "האקדח על שולחן המטבח", עו"ד גלית לובצקי, על העבודה העקבית והנחושה של יו"ר ועדת הפנים ח"כ מירי רגב, ועל עבודת המטה הרצינית שמוביל השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

"לדברי השר יש היום למעלה מ- 290,000 כלי נשק בידיים פרטיות – ארגונים ויחידים. זו כמות אדירה ואנחנו שמחות שהרשויות פועלות במגמה לצמצם את ההיקף הזה", אמרה לובצקי. "לצד צמצום הנשק, צריך לדאוג שהחלטות שהתקבלו במסגרת הרפורמה שמוביל המשרד לביטחון פנים וההנחיות החדשות גם ייושמו ולא יתפוגגו כמו המלצות קודמות. זה דורש פיקוח רציני שיבטיח שאכן מקפידים על כך שהנשק יוחזק רק באזור העיסוק ולצורך העיסוק, ויילקח מחוץ לו רק במקרים חריגים ומנומקים". בהמשך להערות הקואליציה בדיון הבוקר, ביקשה ח"כ רגב מהשר אהרונוביץ' להתייחס בעבודת המטה גם לעניין האכיפה והפיקוח ולעדכן את הוועדה בתוצאות בדיון שייערך אחרי החגים, וכן הורתה למשטרה לאסוף נתונים סטטיסטים אודות מקור כלי הנשק החמים אשר שימשו לרצח.

עוד הודיע השר לביטחון פנים בדיון כי החל מתאריך 27.8 ייכנסו לתוקף ההנחיות המחייבות מאבטחים בבתי עסק להפקיד את נשקיהם בסיום המשמרת. אישורי נשיאת הנשק מחוץ לאזור ולזמן האבטחה ידרשו אישור של ועדת חריגים. בכל הנוגע לאבטחת מוסדות חינוך יתקבלו החלטות במועד מאוחר יותר, לאור המאפיינים המיוחדים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,זכויות אזרחיות,זכויות נשים

סגור לתגובות.