לעצור את הפרטת שירותי בריאות התלמיד

By: Mary R. Vogt at Morgufile.com

האגודה לזכויות האזרח וההסתדרות הרפואית בישראל פנו לחברי ועדת החינוך בכנסת, בקריאה לעצור את הפרטת שירותי בריאות התלמיד (אחיות בתי הספר). במסמך סוקרים הארגונים את השתלשלות האירועים בשירותי בריאות התלמיד, שהיא דוגמה מצערת להפרטה ההרסנית בשירותים הציבוריים בישראל.

המהלך החל לפני יותר מעשור ב"ייבוש" מסיבי של השירות, נמשך בהעברתו לקבלן ללא מכרז ולבסוף בהפרטה בפיקוח חסר לידי גורם פרטי. הנתונים הכמותיים (כיסוי חיסונים, שיעור ביצוע בדיקות רופא ואחות) הראו שנה אחר שנה כי ההפרטה כשלה.

בתחילת שנת 2012, לאחר ששוב הוכח שההפרטה איננה הפתרון היעיל, ולאחר שעלו טענות בבית המשפט לפיהן החברה הפרטית זכתה במכרז באופן לא תקין, הודיע משרד הבריאות כי הוא לוקח על עצמו את אספקת השירות במחוז הדרום ואשקלון. אולם במקביל החליטה הממשלה על המשך הפרטת השירות במחוזות האחרים. החברות נטל"י ופמי-פרימיום, שזכו במכרז, יחלקו ביניהן את אזורי המרכז, הצפון וירושלים.

כך יוצא השירות לדרך חדשה-ישנה, שוב הוא מופרט והפעם גם מפוצל. זאת למרות שבית המשפט העליון קבע כי המדינה כשלה – הן כשתיקצבה את השירות כולו בחסר, והן בכך שלא הפעילה פיקוח הולם, וקרא למדינה לשקול את החזרת השירות לידיה, ולמרות שנתוני משרד הבריאות מוכיחים שהמצב בדרום ובאשקלון אכן השתפר בעקבות הפעלת השירות על ידי המדינה.

פניית האגודה לזכויות האזרח וההסתדרות הרפואית לחברי הכנסת

 

קישורים:

סביונה רוטלוי, די לניסויי ההפרטה בילדים, 15.7.203, ynet

"אם לא נהפוך לעובדות מדינה – לא יהיו אחיות בבתי הספר", 7.7.2013, TheMarker

"שנת הלימודים תיפתח ללא אחיות בבתי הספר", 7.7.2013, nrg-מעריב

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:,

קטגוריות: הזכות לבריאות,הפרטה,זכויות חברתיות

סגור לתגובות.