זכויות תושבי ירושלים המזרחית

בג"ץ מבקר בחריפות את שירותי הדואר בירושלים המזרחית

בדיון שהתקיים היום (13.6.2013) מתחו שופטי בג"ץ אליקים רובינשטיין, עוזי פוגלמן וחנן מלצר ביקורת חריפה על שירותי הדואר הניתנים ללמעלה מ-300,000 תושבי ירושלים המזרחית, וציינו כי הם רואים צורך "להכניס להילוך הרבה יותר גבוה את נושא שיפור השירותים". השופטים קבעו כי תוך ארבעה חודשים יתקיים דיון נוסף, שלישי במספר, בעתירה שהגישו נציגי שכונות פלסטיניות והאגודה לזכויות האזרח, וכי עד אז על הרשויות הרלוונטיות להביא לשיפור אמיתי באיכות השירות.

בדיון הדגישה עורכת הדין קרן צפריר כי על אף שהעתירה הוגשה ביוני 2010, בכל האזורים הפלסטיניים בירושלים ממשיכה להתקיים חלוקת דואר לא סדירה ולא תכופה, כאשר בשכונות רבות אין חלוקת דואר כלל ואף לא תיבות דואר לטובת תושבי השכונה. תשעה סניפי דואר בלבד יש בירושלים המזרחית, ולצורך קבלת שירותי דואר או שכירת תא דואר תושבים נאלצים לפנות לסניפים המרוחקים ממקום מגוריהם. המחסור בשירות חיוני זה מוביל לפגיעה יומיומית בתושבים: הם אינם מקבלים מכתבים רשמים שונים ובהם חשבונות לשירותים בסיסיים, הודעות על קנסות, קבלת קצבאות, זימונים ועוד. פרטיותם נפגעת כאשר הדואר נערם בחנויות ובמסגדים השכונתיים. הם גם אינם יכולים לעמוד בקשר רציף עם עמיתים עסקיים ובני משפחה מחו"ל. לקראת הדיון הגישה האגודה הודעה מעדכנת, ובה טבלה המפרטת את המחסור הנוכחי בשירותי דואר בשכונות הפלסטיניות השונות בירושלים.

נציג עיריית ירושלים עדכן בדיון כי עד סוף 2014 יינתנו שמות לכל הרחובות חסרי השם בירושלים המזרחית, ויחולקו מספרים לבתים שיאפשרו חלוקת דואר אישית. השופט מלצר השיב על כך, כי עד שיסתיים התהליך, אין להשאיר את האנשים ללא פתרון, והוסיף כי אם חברת הדואר אינה מצליחה למצוא פתרונות "אולי צריך להחליף את חברת הדואר". השופטים קבעו גם כי הצוות הבין-משרדי שבית המשפט הורה על הקמתו, המורכב מנציגים של משרד התקשורת, עיריית ירושלים וחברת הדואר, ייפגש בחודש הקרוב עם נציגי התושבים והאגודה לזכויות האזרח, לצורך קידום פתרון בהקדם.

עו"ד קרן צפריר: "עברה שנה וחצי מאז הקמת הצוות הבין-משרדי בנושא שירותי הדואר בירושלים המזרחית, ובפועל הקשיים והבעיות נותרו כשהיו. בית המשפט הבהיר כי משרד התקשורת, כמי שאמון על עבודת חברת הדואר, חייב לדאוג לכך שיימצאו הפתרונות שיאפשרו לתושבים לקבל שירותי דואר ראויים".

בג"ץ 4144/10

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,שירותי דואר

סגור לתגובות.