"האקדח על שולחן המטבח": נשק חברות השמירה במרחב הפרטי

האקדח על שולחן המטבח

האגודה לזכויות האזרח חברה בקואליציית "האקדח על שולחן המטבח" המאגדת 11 ארגוני החברה האזרחית, זכויות אדם וזכויות נשים. מטרת הקואליציה להביא להפסקת התופעה שבה מאבטחים לוקחים את הנשק איתם מהעבודה הביתה – תופעה הגורמת להגברת האלימות כלפי נשים ומעודדת רצח נשים וגברים חפים מפשע.

בין היתר פועלת הקואליציה לעידוד אכיפתו של סעיף 10ג לחוק כלי ירייה, המסדיר את רישוי הנשק בישראל וקובע בין היתר הגבלות על הוצאת כלי נשק ממקום העבודה. בחוק יש סעיף הקובע כי אין לאפשר לשומרים לקחת את הנשק הביתה אחרי העבודה אלא באישור מיוחד; אלא שהסעיף לא נאכף והאישורים ניתנים כדבר שבשגרה, בשל העלויות של הפקדת הנשק והשמירה עליו. הקואליציה מבקשת להבטיח כי בהצעת החוק הממשלתית החדשה בעניין שירותי אבטחה לא ירוקן מתוכן סעיף זה, ואף יחוזק וישופר כדי להבטיח הגנה על הציבור, ועל נשים בפרט, מפני שימוש לרעה בכלי נשק של חברות אבטחה שלא במסגרת שעות העבודה.

שימוש בנשק אבטחה למעשי רצח, מתוך דוח האגודה לזכויות האזרח "זכויות האדם בישראל – תמונת מצב 2013", דצמבר 2013

פניית הקואליציה לח"כ מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים, אפריל 2013

הערות הקואליציה בעניין תזכיר החוק בעניין רישוי חברות אבטחה, אפריל 2012

 

ארגוני הקואליציה: אשה לאשה מרכז פמיניסטי חיפה; איתך-מעכי, משפטניות למען צדק חברתי; תמורה, המרכז המשפטי למניעת אפליה; נגה, המרכז לזכויות נפגעי פשיעה; האגודה לזכויות האזרח בישראל; קואליציית נשים לשלום; לא לאלימות נגד נשים; רופאים לזכויות אדם; קבוצת הכצעקתה; פרופיל חדש; פסיכואקטיב

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,זכויות אזרחיות,זכויות נשים

סגור לתגובות.