חופש הביטוי

האגודה: להחזיר את חוקר מרכז המחקר והמידע של הכנסת לתפקידו

cc by: Joshua Paquincc by: Joshua Paquin

סילוקו של ד"ר גלעד נתן, שהועבר מתפקידו לאחר שהוכפש כ"שמאלן", יטיל מעתה צל כבד על מחקרי מרכז המחקר והמידע


האגודה לזכויות האזרח פנתה היום (7.1.2013) ליו"ר הכנסת, ח"כ רובי ריבלין, בדרישה להשיב לתפקידו את ד"ר גלעד נתן, איש מרכז המחקר והמידע של הכנסת שהועבר מתפקידו לאחר שהוכפש שוב ושוב כ"שמאלן".

בפנייה מזכיר חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, כי עבודתו של נתן נבחנה על ידי גורם חיצוני ולא נמצא בה דופי. התירוץ לפיטוריו היו מאמרים בעלי אופי פוליטי שפרסם לפני כשלוש שנים, אף כי אלה פורסמו כחוק ובידיעת הממונים עליו.

במכתב מציין אלעד כי מחקריו של נתן הם מקצועיים, מהימנים וחפים מהטיה מגמתית או פוליטית וזוכים להערכה רבה בכנסת ובאקדמיה, בארץ ובחו"ל. אכן, לא פעם הם חשפו מידע "לא נוח", דוגמת ליקויים בתפקוד מוסדות המדינה, או את העובדה שההסתה בדבר שיעור הפשיעה הגבוה בקרב ה"מסתננים", היא חסרת יסוד.

במכתב מזהיר אלעד כי סילוקו של ד"ר נתן יטיל מעתה צל כבד על מחקרי מרכז המחקר והמידע: כעת ידעו חוקרות וחוקרי המרכז, כי אם ברצונם לשמור על תפקידם עליהם להכפיף את מחקריהם לעמדות הממשלה.

במכתבו, מזכיר אלעד שרשרת מקרים של התנכלות פוליטית והשתקה של אנשים או מוסדות שהתבטאויותיהם ומחקריהם אינם מתיישבים עם עמדותיהן של רשויות השלטון בשנים האחרונות: פיטוריו של אדר כהן, המפקח על לימודי האזרחות; פסילת זכייתו של האדריכל רפי סגל בתחרות על תכנון הספרייה הלאומית; ביטול השתתפותה של פרופ' רבקה פלדחי במפגש מדעי עם קאנצלרית גרמניה ועוד. "בכל מקרה ומקרה, כמו בעניינו של ד"ר נתן, נמצאו נימוקים, תירוצים ותואנות להחלטה, ואולם המגמה המסתמנת הינה ברורה ומדאיגה. מצער לגלות, כי גם הכנסת נותנת ידה למקרתיזם."

במכתב מזכיר אלעד כי עוד ב-1951 קבע בית המשפט כי אסור לרשויות להתנכל לעובדים בשירות הציבורי בשל עמדותיהם. היה זה לאחר שראש הממשלה דוד בן גוריון ביקש למנוע מד"ר ישראל (שייב) אלדד (אביו של חה"כ פרופ' אריה אלדד), מלשמש כמורה בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות.

למכתב המלא

מכתבו של היועץ המשפטי לכנסת בנושא, שהועבר לאגודה על ידי יו"ר הכנסת

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.