טיפול מחש בתלונות קטינים בירושלים המזרחית

פניית האגודה לזכויות האזרח לפרקליט המדינה ולראש המחלקה לחקירות שוטרים בעניין ליקויים בטיפול מח"ש בתלונות של קטינים מירושלים המזרחית על אלימות שוטרים נגדם.

 

27 במרץ 2012

 

לכבוד
עו"ד משה לדור
פרקליט המדינה
בפקס: 02-6467006

לכבוד
מר אורי כרמל
ראש המחלקה לחקירות שוטרים
בפקס: 02-6467794

 

שלום רב,

 

הנדון: בעיות העולות מטיפול המחלקה לחקירות שוטרים בתלונות של קטינים על אלימות שוטרים והפרות חוק הנוער בירושלים המזרחית

 

1. האגודה לזכויות האזרח מטפלת בשנים האחרונות במספר תלונות למחלקה לחקירות שוטרים בגין אלימות שוטרים כנגד קטינים מירושלים המזרחית והפרות הוראות חוק הנוער (שפיטה, ענישה ודרכי טיפול), תשל"א- 1971 (להלן: חוק הנוער), וכן בהגשת עררים על סגירת תיקים אלו.

2. אמנם אין מדובר במספר רב של תיקים, אך יש בהם בכדי להצביע על דפוסי פעולה מדאיגים של המחלקה לחקירות שוטרים בנוגע לחקירת תלונות אלו, הכוללים התעלמות מהפרות חוק הנוער והימנעות מהעברת ההיבטים המשמעתיים העולים בתלונה למחלקה לתלונות הציבור, וכן חקירות המבוצעות באופן חלקי ורשלני בלא נקיטה בכל אמצעי החקירה הסבירים.

מצורף מסמך בנושא ובו סקירה של התלונות שבטיפול האגודה לזכויות האזרח ופירוט של הבעיות העולות מהן בנוגע לאופן טיפול המחלקה לחקירות שוטרים בתלונות אלו.

3. יוער, כי טרם נסתיימו ההליכים לגבי חלק מתיקים אלו, וחלקם נמצאים לפני שלב הגשת ערר על סגירת תיק מח"ש או בהמתנה להחלטה בערר. עם זאת, הסקירה של תיקים אלו נועדה להצביע על קיומן של סוגיות עקרוניות, ולא על מנת להתייחס לתלונות הפרטניות.

4. אנו רואים בחומרה רבה את הימנעות המחלקה לחקירות שוטרים מלחקור כראוי תלונות על אלימות שוטרים כלפי קטינים והפרות חוק הנוער העולות כדי עבירות הנמצאות בסמכותה, ואת הימנעותה מהעברת תלונות המעלות חשד לעבירות משמעת לגורם המטפל. האגודה לזכויות האזרח דורשת כי הטיפול בתלונות אלה יהיה רציני ומקיף, וכי ימוצה הדין עם שוטרים הנוקטים באלימות ומפרים את הוראות חוק הנוער. כמו כן, האגודה לזכויות האזרח מצפה מפרקליט המדינה לפקח על פעילות המחלקה לחקירות שוטרים ולוודא כי תלונות על הפרות חוק הנוער זוכות לטיפול הראוי להן, על מנת לוודא שהמשטרה מכבדת ושומרת על ההגנות הנתונות לקטינים מכוח הוראות החוק.

5. נודה לקבלת בדיקתכם את הנושא והתייחסותכם לאמור במסמך בהקדם.

 

בכבוד רב,

מיכל פומרנץ, עו"ד

 

קישורים:

עו"ד מיכל פומרנץ ועו"ד נסרין עליאן, בעיות העולות מטיפול המחלקה לחקירות שוטרים בתלונות של קטינים על אלימות שוטרים והפרות חוק הנוער בירושלים המזרחית, מרץ 2012

ערר על סגירת תיק החקירה במקרה של הקטין ח' ג', מאי 2012

ערר על סגירת תיק החקירה במקרה של הקטין ע' ז', אוגוסט 2012

פניית האגודה למשטרה בעניין כבילת עצורים קטינים, מרץ 2012

עו"ד נסרין עליאן, הפרת הוראות חוק הנוער בטיפול המשטרה בקטינים בירושלים המזרחית, מרץ 2011

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אלימות שוטרים,התנהלות המשטרה ומאבטחים,זכויות אזרחיות,זכויות בהליך הפלילי,זכויות תושבי ירושלים המזרחית

סגור לתגובות.