אלימות קשה של המשטרה נגד אזרחים ביישוב הבדווי ביר הדאג'

סימני ירי על רכב בביר הדאג', 11.10.12סימני ירי על רכב בביר הדאג', 11.10.12

האגודה: יש לחקור את האירוע אופן מיידי, להביא את האחראים לדין ולהבטיח שאירועים מסוג זה לא יישנו

החל משעות הבוקר מגיעים דיווחים קשים מהיישוב ביר הדאג' על אלימות קשה של המשטרה נגד התושבים, ובכלל זה שימוש בגז מדמיע בסמיכות או בתוך בית ספר. על פי הדיווחים האחרונים, 29 ילדים ששהו בבית הספר באותו זמן, פונו לבית החולים סורוקה לקבלת טיפול רפואי לאחר שאיפת גז מדמיע.

עו"ד ראויה אבורביעה מהאגודה לזכויות האזרח: "זה האירוע השני בתוך חודש שמדווח בו על אלימות קשה ביותר של המשטרה מול אזרחים. מהניסיון והמעקב שלנו אחר התנהלות המשטרה ביישוב עולה דפוס אלים ומופקר של יד קלה על ההדק. על המשטרה לפעול באופן מיידי לחקירת האירוע כדי להביא את האחראים לדין ולהבטיח שאירועים מסוג זה לא יישנו. יש לזכור כי הרקע לאירועים הוא ליווי משטרתי לפקחים שבאו לתלות צווי הריסה על בתים ביישוב, אף כי נושא הבנייה ללא היתר צפוי להיפתר במסגרת תהליך ההכרה ביישוב. בנסיבות אלה, היה ראוי דווקא להימנע מפעולות הריסה עד להשלמת תכנון היישוב."

ביום חמישי ה- 11 באוקטובר, במסגרת חלוקת צווי הריסה והפרות סדר ביישוב, עשתה המשטרה שימוש באש חיה, בנוסף לגז מדמיע ותחמושת מסוגים נוספים. היה זה ככל הנראה המקרה הראשון של אלימות משטרתית קשה נגד אוכלוסייה אזרחית בישראל מאז אירועי אוקטובר 2000, אז נהרגו מאש המשטרה 12 אזרחים ישראלים, כולם ערבים.

פניית האגודה למפכ"ל המשטרה, 29.11.2012

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אלימות שוטרים,הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות אזרחיות,זכויות המיעוט הערבי,עוד

סגור לתגובות.