מבקשי מקלט ופליטים

איסור על מבקשי מקלט לשלוח כסף לבני משפחותיהם

הצעת החוק למניעת הסתננות (עבירות ושיפוט) (איסור הוצאה מישראל של כספי מסתנן – הוראת שעה), התשע"ב-2012

הצעת החוק מבקשת לקבוע מגבלות חמורות ביותר על אופן השימוש בכסף שמבקשי מקלט הרוויחו מעבודה בישראל. מדובר בשלילת זכותו של אדם – שברוב המקרים אין כל אפשרות או כוונה להרחיקו מישראל – לעשות כראות עיניו ברכושו הפרטי.

עולה חשש כבד כי התוצאה של חקיקה בלתי אנושית זו לא תהיה הפסקת ההעברה של הכספים לחו"ל, אלא פיתוח שוק עברייני ונצלני של העברות כספים בלתי חוקיות תמורת דמי תיווך מופקעים, וגניבת שכרם של מבקשי מקלט על ידי ספסרים. לא פחות חמור מכך – החקיקה תעודד את התעשייה המזוויעה של חטיפות, עינויים, אונס, קציר איברים, סחר בבני אדם ואף רצח, המתחוללת בסיני. מבקשי המקלט פודים את קרוביהם, המוחזקים במחנות העינויים, תמורת סכומי עתק, אותם הרוויחו מעבודתם. אם תתקבל החקיקה הם לא יחדלו מכך, ואולם העברות הכספים תהפוכנה מורכבות יותר; הסכומים שיגבו יעלו והלחץ מצד סוחרי האדם בסיני יגבר. קרבנות החטיפות בסיני ישלמו בדמם, ובמקרים מסוימים אף בחייהם.

סטאטוס: הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה ב-25 ביולי 2012 בכנסת ה-18 שהתפרקה לפני שהעבירה את החוק במליאה. עם תחילת עבודת הכנסת ה-19 אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את ההצעה (הוחל עליה דין רציפות), דבר שמאפשר הבאתה לוועדה להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

נוסח הצעת החוק

להצבעה בקריאה ראשונה מאתר הכנסת – כנסת 18

פניית האגודה לזכויות האזרח ומוקד סיוע לעובדים זרים לחברי הכנסת, מאי 2013

עמדת האגודה לזכויות האזרח ומוקד סיוע לעובדים זרים, יולי 2012

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:,

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מבקשי מקלט ופליטים

סגור לתגובות.