האגודה: למינהל האזרחי אין סמכויות בשכונות ירושלים שמעבר לגדר ההפרדה

צילום: האגודה לזכויות האזרחצילום: האגודה לזכויות האזרח

אתמול (24.7.2012) פורסם באתר "הארץ" כי עיריית ירושלים מבקשת להעביר לידי המינהל האזרחי את האחריות לשכונות ירושלים המזרחית שנותרו מעבר לגדר ההפרדה, ובהן דחייאת אל-סלאם, ראס ח'מיס, שועפאט וכפר עקב. על פי הפרסום, העירייה מתקשה לתת שירותים בסיסיים לתושבי השכונות שמעבר לגדר, ועל כן מבקשת להעביר אל המינהל האזרחי חלק מהסמכויות, כגון מעקב אחר בנייה הבלתי חוקית ושירותי תברואה.

האגודה לזכויות האזרח מדגישה, כי למינהל האזרחי אין סמכות לפעול בשכונות שמעבר לגדר, שנמצאות בתחום השיפוט של ירושלים. כל עוד שולטת ישראל בשטח ירושלים המזרחית ומגדירה את תושביה כתושבי ישראל, הסמכות והאחריות על כל שכונותיה היא של עיריית ירושלים. האגודה מזכירה כי על פי המשפט הבינלאומי ירושלים המזרחית נמצאת תחת כיבוש; ההצעה להעביר את האחריות לשירותים העירוניים של חלק משכונותיה למינהל האזרחי, שהוא גוף צבאי, מוכיחה כי גם הרשויות מכירות בכך, אף אם הן טוענות אחרת.

עו"ד נסרין עליאן, מנהלת פרויקט זכויות האדם בירושלים המזרחית באגודה לזכויות האזרח: "המינהל האזרחי הוא גוף צבאי, ואין לו סמכות להשתלט על ניהול העניינים באזורים שמעבר לגדר. אנו רואים במהלך הזה ניסיון של העירייה להתנער מאחריותה לתושבי שכונות אלה, המחזיקים בתעודת זהות ישראלית ומשלמים מסים לעירייה, וזכאים לקבל ממנה את כל הזכויות והשירותים".

כבר בדצמבר 2011 דווח בתקשורת כי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, מציע לוותר על השכונות הפלסטיניות הנמצאות מעבר לגדר, ולאמץ את תוואי הגדר כגבול המוניציפאלי של העיר. האגודה לזכויות האזרח פנתה אז לברקת וביקשה ממנו להבהיר כי העיריה נושאת באחריות כלפי האוכלוסייה הפלסטינית בשכונות אלה, ומחוייבת לספק להם את כל השירותים הנדרשים. ראוי להזכיר בהקשר זה, כי שינוי הגבולות המוניציפאליים של ירושלים דורש תיקון לחוק יסוד: ירושלים, שיכול להתקבל רק ברוב של למעלה מ-60 חברי כנסת.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,עוד

סגור לתגובות.