צה"ל יפסיק את השימוש בכלבים לפיזור הפגנות – לפחות באופן זמני

כלב תוקף מפגין פלסטיני בכפר קדום (צילום מסך מתוך סרטון בצלם)

באגודה לזכויות האזרח מברכים על ההחלטה, אך מביעים דאגה נוכח הבהרתו של "גורם צבאי בכיר", כי לא מן הנמנע שבעתיד פרקטיקה זו תוחזר.

 

היום (17.6.12) פורסם כי צה"ל החליט להפסיק – לפחות באופן זמני –  את השימוש בכלבים לצורך פיזור הפגנות של פלסטינים בשטחים. ההחלטה התקבלה לאחר שב-16 במרץ 2012, במהלך ההפגנה השבועית בכפר קדום שבמחוז שכם, חייל שיסה במפגין כלב, שנשך אותו, לא הרפה במשך דקות ארוכות וגרם לפציעתו.

צלם של ארגון בצלם תיעד את האירוע. התמונות הקשות הגיעו לתקשורת וגרמו לתהודה. בעקבות האירוע, עו"ד רגד ג'ראיסי מהאגודה לזכויות האזרח פנתה למפקד אוגדת איו"ש תא"ל חגי מרדכי בדרישה כי יוצאו הוראות ברורות לכל הכוחות, המבהירות את האיסור המוחלט על השימוש בכלבים לתקיפת אזרחים בכלל, ומפגינים בפרט. בנוסף, האגודה דרשה חידוד והבהרה של הנהלים והכללים באשר לחובתם של הכוחות להבטחת זכויות היסוד להפגנה ולחופש ביטוי כמו גם זכויותיהם של כל המעורבים בהפגנה לשלמות הגוף ולכבוד.

באגודה לזכויות האזרח מברכים על ההחלטה להפסיק את השימוש בכלבים לפיזור הפגנות, אך מביעים דאגה נוכח הבהרתו של "גורם צבאי בכיר", כי לא מן הנמנע שבעתיד פרקטיקה זו תוחזר, גם אם אין יותר כוונה לשסות כלבים ללא זמם במפגינים. יש להדגיש, כי הפסול בשימוש בכלבים לפיזור הפגנות אינו מסתכם רק בעצם הסכנה הפיזית, שכלב מהווה עבור המפגינים, אלא גם בפגיעה הקשה בכבוד האדם, שסוג כזה של "אמצעי לפיזור הפגנות" טומן בחובו.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש הביטוי והמחאה

סגור לתגובות.