מבקשי מקלט ופליטים

ארגוני זכויות אדם עתרו – גירוש הקהילה הדרום-סודנית הושהה

by: Trillia Fidei-Bagwellby: Trillia Fidei-Bagwell

בעקבות עתירת הארגונים ניתן צו ארעי המשהה את הסרת ההגנה הקבוצתית ואת הגירוש של הקהילה הדרום-סודנית בישראל

 


בעקבות עתירה שהגישו הבוקר (29.3.2102) ארגוני זכויות אדם לבית המשפט המחוזי בירושלים, נתן השופט יגאל מרזל צו ארעי המשהה את הסרת ההגנה הקבוצתית ואת הגירוש של הקהילה הדרום-סודנית בישראל.

בלב העתירה שהגישו הארגונים: א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים, המרכז לקידום פליטים אפריקאים, האגודה לזכויות האזרח, מוקד סיוע לעובדים זרים ורופאים לזכויות אדם, בייצוגה של התוכנית לזכויות פליטים באוניברסיטת תל אביב, עומדים החשש לשלומם ולביטחונם של המוחזרים והטענה כי בעת זו המצב בדרום סודן אינו בטוח ואינו יציב.

המלצת משרד החוץ מהיום בדבר דחיית הגירוש לדרום-סודן תומכת בעמדתם של הארגונים, אשר הובילו מאבק ציבורי נגד הגירוש בשל ההידרדרות החמורה במצב הביטחוני וההומניטארי בדרום סודן בחודשים האחרונים.

אורית מרום, רכזת פעילות ציבורית בא.ס.ף – אחד הארגונים שהובילו את המאבק הציבורי בהחלטה של משרד הפנים ואחד הארגונים שעתרו לבית המשפט – אמרה: "שמחנו על החלטת בית המשפט, ואנו שמחים אף לראות, כי משרד החוץ מבין את המציאות הקשה בדרום-סודן וכי גירוש בזמן כזה פירושו גזר דין נורא עבור המשפחות והילדים. הפליטים הדרום-סודנים בישראל נושמים מעט לרווחה, ומקווים כי בימים הקרובים יחליט ראש הממשלה להמשיך להעניק להם הגנה ובכך להציל את חייהם מתופת, אלימות ורעב. אנו מקווים כי בימים הקרובים יחדש משרד הפנים את אשרות השהייה של בני הקהילה הדרום-סודנית על מנת שאלו יוכלו לשוב במהרה למקומות עבודתם". סיימון מאייר, פעיל דרום-סודני מודה למשרד החוץ על המלצתו ומביע את תקוותו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יחוס על נפשותיהם ברוח חג החירות וימשיך להגן על בני הקהילה עד אשר המצב בדרום-סודן יתייצב והם יוכלו לשוב לשם בביטחון.

עת"מ 53765-03-12

העתירה

בקשה לצו ביניים

החלטת בית המשפט

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מבקשי מקלט ופליטים

סגור לתגובות.