מעצר מינהלי

להפסיק את הפרקטיקה המבישה של שימוש שגרתי במעצר מנהלי

בעקבות ההידרדרות במצבה של העצורה המנהלית הנאא שלבי השובתת רעב זה 35 ימים פנה היום (21.3.2012) מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח חגי אלעד לשר הבטחון אהוד ברק בקריאה להתערב על-מנת לשחרר את העצורה לאלתר – או להעמידה לדין, ככל שיש ראיות לכך שעברה עבֵרה.

אלעד הדגיש במכתב, כי "ברמה העקרונית, הפעולה הנדרשת בימים אלו היא להביא לתיקון מערכתי על-מנת להפסיק את הפרות זכויות האדם החמורות הטמונות בשימוש במעצרים מנהליים".

בכל רגע נתון בשנים האחרונות מוחזקים מאות פלסטינים במעצר מינהלי. על פי נתוני ארגון בצלם, נכון ליום 31.1.12 הוחזקו לא פחות מ-309 פלסטינים במעצר מינהלי.

"השימוש הנרחב והשגרתי שישראל עושה בכלי המעצר המנהלי מנוגד לערך בסיסי לו מחויבת כל דמוקרטיה באשר היא – זכותו של כל אדם למשפט צדק", כתב אלעד והוסיף: "אני מבקש ממך לפעול בהקדם על-מנת להפסיק את הפרקטיקה המבישה של שימוש בלתי מרוסן במעצרים מנהליים נגד האוכלוסייה הפלסטינית, שנמצאת תחת כיבוש צבאי ישראלי".

המעצר המנהלי פוגע בראש ובראשונה בזכות לחירות ולכבוד. למרות שבאופן פורמאלי העצורים המנהליים מובאים בפני שופט, לא ניתן לומר שמתקיימת ביקורת שיפוטית של ממש על מעצרם, כיוון שרובו המכריע של חומר הראיות עליו מתבסס המעצר סודי ומוסתר מן החשוד ומעורך דינו. למעשה, מהחשוד נשללת הזכות להתגונן מפני החשדות נגדו.

 פניית האגודה לשר הביטחון

תשובת משרד הביטחון, 8.7.2012

עוד בנושא באתר האגודה

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,מעצר מינהלי,מערכת המשפט

סגור לתגובות.