הנחיה חדשה: יש לאפשר לנבדקים במכוני השמה לעיין בתוצאות המבחנים

writing

האגודה לזכויות האזרח בירכה היום על ההנחיה החדשה של הרשות למשפט ולטכנולוגיה במשרד המשפטים, שמיישמת את דיני הגנת הפרטיות על פעילות מכוני ההשמה והמיון. ההנחיה מחייבת את המכונים לאפשר לכל נבחן לעיין בתוצאות המבחנים "בדיוק" כפי שאלו הועברו למעסיק, וקובעת שאין תוקף לפרקטיקה של מכונים, שמאלצים את הנבדקים "לוותר" על זכות העיון. בנוסף, נאסר על מכוני המיון לשמור מידע אישי של נבדק אלא למטרה של מתן חוות דעת למעסיק ששלח אותו למבחנים.

רשם מאגרי המידע הודיע שבכוונתו לנקוט בפעולות אכיפה בתום שלושה חודשים ממועד פרסום ההנחיה. כלומר, החל ב-29.5.12 מתכוון הרשם להטיל הטיל סנקציות על מכון שיסרב לאפשר לנבדק לעיין בתוצאות הבחינות.

הנחיית הרשם | הבהרה בעניין מועד תחולת ההנחיה

עו"ד אבנר פינצ'וק, ראש תחום פרטיות ומידע באגודה לזכויות האזרח: במהלך העשור האחרון התחמקו המכונים מחובתם לאפשר לנבדקים לראות את תוצאות המבחנים שעברו. גם לאחרונה, לקראת פרסום ההנחיה, רמזו בכירים בתעשיית המיון שלא ימלאו אחריה. זכות העיון במידע אישי היא חלק חשוב מהזכות לפרטיות, והגיעה העת שמועמדים לעבודה יוכלו לממש אותה. אנו קוראים לנבדקים במכוני המיון לעמוד על זכותם ולדווח על כל מקרה של הפרתה."

 

עידכון, 4.4.2012: המכונים עתרו לבית המשפט נגד הנחיית הרשם. הדיון בעתירה עלול לעכב את פעולות האכיפה של הרשם נגד המכונים. אבל בינתיים – גם אתם יכולים לפעול למען מימוש זכויותיכם. לחצו כאן וראו מה אפשר לעשות.

 

עדכון, 11.3.2013: הסדר פשרה בין רשם מאגרי המידע לבין מכוני המיון: המכונים התחייבו לאפשר לנבחנים לעיין בחוות הדעת שהועברה למעסיק, לרבות כל הממצאים המסקנות וההערכות על תכונות האופי של הנבחן וכישוריו. יחד עם זאת, המכונים יוכלו להשמיט מחוות הדעת שיציגו לנבחן הערכות לגבי מידת ההתאמה בין המסקנות וההערכות הנ"ל ובין דרישות המעסיק או המשרה. הרשם יצטרך לבצע פעולות פיקוח ולוודא שהמכונים אינם נותנים פרשנות יצירתית ומרחיבה לחריג.

הנחיות בעניין פניה למכוני המיון באתר הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט)

להרחבה ראו פוסט בבלוג "האח הקטן" של עו"ד אבנר פינצ'וק

 

קישורים:

פניית האגודה בנושא לראש הרשות לטכנולוגיה, משפט ומידע

נייר עמדה של האגודה בנושא, מרץ 2011

מכוני המיון לעבודה – האם הנבדקים באמת "מסכימים" לוותר על הפרטיות שלהם או שאין להם ברירה? רשומה בבלוג "האח הקטן" של עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח, 5.3.2012

מבחני מיון לעבודה – על המכונים לאפשר לנבדק/ת לעיין בתוצאות המבחנים. המכון סירב? דווחו ודרשו להטיל עליו סנקציות,רשומה בבלוג "האח הקטן" של עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח, 29.2.2012

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לפרטיות

סגור לתגובות.