אל תתנו טביעת אצבע למי שכשל בהגנת מרשם האוכלוסין

cc-by-NC-SA: Sandra Nahdicc-by-NC-SA: Sandra Nahdi

בעקבות פענוח הפריצה למאגר מרשם האוכלוסין האגודה מזהירה: כשייפרץ המאגר הביומטרי – הנזק יהיה בלתי הפיך

 

באגודה לזכויות האזרח מברכים את הרשות למשפט ולטכנולוגיה על פענוח הפריצה שאירעה לפני 5 שנים למאגר מרשם האוכלוסין. אבל בעתיד, כשגורמים פליליים או טרוריסטיים יצליחו לשים יד על מידע מהמאגר הביומטרי לא יהיה ערך לחקירה ולפענוח – הנזק יהיה בלתי הפיך.

לדברי עו"ד אבנר פינצ'וק, ראש תחום פרטיות ומידע באגודה לזכויות האזרח, "הפענוח של הפריצה למאגר מרשם האוכלוסין היא אות אזהרה לכל תושבי ישראל: אל תתנו טביעת אצבע למי שלא ידע לשמור על נתונים אישיים רגישים הרבה פחות. גם משרד הפנים הודה זה מכבר שזליגת מידע ביומטרי תגרום 'נזק בלתי הפיך לתושב' אבל הוא מבטיח לנו שעל המאגר הביומטרי, שפיילוט שלו יחל בעוד חודש, הוא יידע לשמור."

עו"ד פינצ'וק מוסיף שזליגה של מאגרי מידע היא תופעה שניתן לצמצם אך לא למנוע, והיא גורמת נזקים גדולים לפרט ולמדינה. אחת התוצאות הקשות של זליגת מידע היא התחזות ו"גניבת זהות". בימים אלה מקדם משרד הפנים בקמפיין מאחז עיניים את פיילוט המאגר הביומטרי, בו הוא מבקש לשכנע אותנו להצטרף למאגר. במשך שנים נמנע משרד הפנים מלהוציא תעודות זהות איכותיות ובלתי ניתנות לזיוף רק על מנת שיוכל "למכור" לציבור את המאגר הביומטרי, אבל המאגר הזה רק יגדיל לאין שיעור את הסכנה לזיוף ולהתחזות כפי שמזהירים טובי המדענים בתחום.

עוד בנושא המאגר הביומטרי באתר האגודה

no2bio – המרכז לעצירת המאגר הביומטרי

 

 

 

 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לפרטיות,המאגר הביומטרי,זכויות אזרחיות

סגור לתגובות.