מאהל המחאה נגד תוכנית פראוור ימשיך לפעול

כפר בלתי מוכר. צילום: מלאני טקפמןכפר בלתי מוכר. צילום: מלאני טקפמן

בעקבות בקשה של האגודה בשם מקימי מאהל המחאה, קבע בית משפט השלום בבאר-שבע שהמאהל יוכל לפעול עד ה-25.10

חברי מאהל המחאה שהוקם לפני כשבועיים בבאר שבע נגד אי ההכרה הנמשכת בכפרים הבדואים בנגב, הופתעו לקבל אתמול (4.10.11) בצהריים צו הריסה מנהלי מטעם העירייה, אשר מורה על הריסת המאהל תוך 24 שעות. המאהל הוקם באישור המשטרה באזור בית החולים סורוקה בעיר, סמוך למאהלים אחרים שהוקמו במסגרת המחאה החברתית. יש לציין שמאהלי המחאה הסמוכים, הפועלים כבר שלושה חודשים, לא קיבלו כל הודעת פינוי או צו הריסה מינהלי, והעירייה אף הודיעה כי היא תומכת ומעודדת אותם.

באגודה לזכויות האזרח טענו שצו ההריסה נגוע באפליה חמורה נגד מחאתם של התושבים הבדואים ובניסיון להשתיקה. לדברי עו"ד נירה שלו מהאגודה לזכויות האזרח, "העובדה שעיריית באר-שבע לא התנגדה ולא הורתה על הריסתם או פינויים של מאהלי המחאה האחרים בעיר, מעלה את החשש הכבד שהבסיס היחיד להחלטתה להורות על הריסת המאהל שהוקם על ידי הבדואים, קשורה בתוכן המחאה ומסריה, וכל תכליתה היא מניעת מחאתם הלגיטימית והשתקתה. מדובר באפליה חמורה מאוד ופגיעה בלתי סבירה בחופש ההפגנה שלהם".

לדברי איברהים אלוקילי, יו"ר המועצה האזורית של הכפרים הבלתי מוכרים בנגב וממקימי המאהל, "מצער לראות שאפילו כשמדובר במאהל מחאה שהוקם כחוק ובאישור המשטרה – אבל על ידי בדואים – עיריית באר שבע פועלת באופן אוטומטי ומוציאה 'צו הריסה'. לא ניתן לאף אחד להשתיק את מחאתנו הלגיטימית ונמשיך למחות על העוול המתמשך שנעשה לנו."

בדיון דחוף שהתקיים היום בבית משפט השלום בבאר-שבע, בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים, בפני השופט איתי ברסלר-גונן, הושגה הסכמה בין הצדדים שקיבלה תוקף של פסק דין שמאהל המחאה יוכל לפעול עד 25.10.

הבקשה שהוגשה לבית המשפט

צו פינוי למאהל הבדואי, שנה טובה למאהל החברתי, ynet, 5.10.11

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות אזרחיות,זכויות המיעוט הערבי,חופש הביטוי,מחאת האוהלים 2011,מחאת האוהלים 2011

סגור לתגובות.