להקפיא את פינוי המאהלים שבהם חסרי בית

אילוסטרציה. צילום: טל דהןאילוסטרציה. צילום: טל דהן

בימים האחרונים הוציאו עיריות ברחבי הארץ צווי פינוי למאהלי מחאה בתחומן. ברבים מהמאהלים מתגוררים יחידים ומשפחות חסרי בית שאין להם דירה להתפנות אליה. האגודה לזכויות האזרח קוראת לראשי הערים שלא לפנות את המאהלים עד שמשרדי הרווחה והשיכון ימצו את מאמציהם למצוא פתרונות דיור לחסרי הבית.

בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית במאמץ למציאת פתרונות דיור לחסרי הבית הגרים במאהלי המחאה ברחבי הארץ: מנכ"ל משרד הרווחה הודיע לאגודה לזכויות האזרח כי הוקם צוות מיוחד לטיפול בסוגיית חסרי הבית, בראשות גב' מרינה שדה, סגנית מנהלת מחוז ת"א. לדבריו הצוות עובד במרץ ואמור לסיים עבודתו בתחילת אוקטובר. הצוות ימפה את הבעיות וימליץ על פתרונות.

בפגישה עם שר הבינוי והשיכון, מסר לנו השר כי הוא מעוניין להגדיל מיידית את הסיוע לכ-2,000 זכאים לדיור ציבורי שאין להם דירה, ולממן 80% משכר הדירה הריאלי של דירה בעירו של הזכאי. לטענת השר, המימון לכך קיים אך האישור למהלך מתעכב במשרד האוצר. לעניין זה יש לציין, כי מהדיווחים בתקשורת עולה שוועדת טרכטנברג תמליץ הערב לאשר הצעה זו.

עו"ד גיל גן-מור, ראש תחום הזכות לדיור באגודה לזכויות האזרח: "לאור הנסיבות החדשות והמאמצים הגדולים שנעשים במטרה לפתור את מצוקתם של חסרי הבית במאהלים, ראשי הערים צריכים להמתין עם פינוי המאהלים. יהיה זה חסר אחריות ובלתי סביר מצידם להפעיל כוח כדי לפנות את המאהלים, ובכך למעשה לסכל מאמצים גדולים שנעשים על ידי המוחים והרשויות לפתרון מוסכם של הבעיות."

להלן פנייתו של עו"ד גן-מור ליו"ר השלטון המקומי ולראשי הערים.

 

 

‏26 בספטמבר, 2011

 

 

דחוף!!!


לכבוד

מר שלמה בוחבוט, יו"ר השלטון המקומי
ראש עיריית תל אביב
ראש עיריית ירושלים
ראש עיריית חיפה
ראש עיריית חולון
ראש עיריית בת ים
ראש עיריית נתניה
ראש עיריית פרדס חנה
ראש עיריית בית שמש
ראש עיריית בית שאן

 

שלום רב,

 

הנדון: הקפאת פינוי מאהלים בהם חסרי בית

סימוכין: מכתבנו מיום 7.9.11

 

1.       הריני לשוב ולפנות אליכם בדחיפות לאור הוצאת צווי פינוי למאהלי מחאה שונים ברחבי המדינה. ברצוני לשוב והדגיש כי ברבים מהמאהלים מתגוררים היום יחידים ומשפחות חסרי בית שאין להם דירה להתפנות אליה, היה ויוצאו לפועל צווי פינוי.

2.       במכתבי הקודם עמדתי על כך שהמאהלים נותנים לעת הזו מסגרת תומכת לחסרי הבית וכי אין להתנכל להם על ידי פינויים, טרם נמצא פתרון הולם. עוד עמדתי על כך שפנינו לשר הרווחה ולשר הבינוי והשיכון בדחיפות כדי להתערב בנושא.

3.       אבקש לעדכן כי חלה התקדמות משמעותית המחייבת בחינה מחדש של צווי פינוי נגד מאהלים, ככל שהוצאו כאלו, או כוונה לפעול לפינויים בקרוב,  כדלקמן:

א.         מנכ"ל משרד הרווחה הודיע לנו כי צוות שהוקם במיוחד לסוגיה זו במשרד הרווחה, בראשות גב' מרינה שדה, סגנית מנהלת מחוז ת"א. הצוות, נמסר, עובד במרץ, ואמור לסיים עבודתו בתחילת אוקטובר. הצוות ימפה את הבעיות וימליץ על פתרונות (רצ"ב מכתבו).

ב.         כמו כן אבקש לעדכן כי בפגישה עם שר הבינוי והשיכון, מסר השר כי הוא מעוניין להגדיל מיידית את הסיוע לזכאים לדיור ציבורי שאין להם דירה, כדי שיהיה סיוע ריאלי, ולממן 80% משכר הדירה הריאלי של דירה חציונית בעירו של הזכאי. לטענת השר, המימון לכך קיים וכי הדבר מתעכב במשרד האוצר. לעניין זה יש לציין, כי מהדיווחים שבידנו עולה שוועדת טרכטנברג תמליץ הערב לאשר העלאה משמעותית של שכר הדירה לזכאים לדיור ציבורי שממתינים לדירה, וגם העלאה של 160 מיליון ש"ל למי שזכאי לסיוע בשכר דירה. המלצות אלו יוכלו להשתלב בפתרונות המיידיים לחסרי הבית במאהלים.

4.       בנסיבות אלו, יהיה זה חסר אחריות ובלתי סביר להפעיל כוח כדי לפנות את המאהלים ולסכל בכך מאמצים גדולים שנעשים על ידי המוחים והרשויות לפתרון מוסכם של הבעיות. אבקש כי תודיעו על כך שלא תפנו אוהלים כל עוד נמשכים המאמצים שתיארתי למציאת פתרונות מוסכמים.

 

בכבוד רב,

גיל גן-מור, עו"ד

 

העתקים:
מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לדיור,זכויות חברתיות,חסרי בית,מחאת האוהלים 2011

סגור לתגובות.