עתירה: לא לפנות את מאהל המחאה בבית שאן

אילוסטרציה. צילום: טל דהןאילוסטרציה. צילום: טל דהן

ארבעה תושבי העיר, יחד עם האגודה לזכויות האזרח ושומרי משפט, הגישו עתירה נגד ראש עיריית בית שאן ז'ק לוי

 

הבוקר (1.8.11) הוגשה בדחיפות עתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת מטעמם של של ארבעה תושבי בית שאן, יחד עם האגודה לזכויות האזרח ושומרי משפט – רבנים למען זכויות האדם. העותרים דורשים מבית המשפט להורות לראש העירייה ז'קי לוי לחדול מההפרעות לקיומו של מאהל המחאה. הדיון בעתירה יתקיים ביום ד' הקרוב.

במאהל המחאה בבית שאן, שהוקם ביום שלישי האחרון ברחבת העירייה, משתתפות בעיקר משפחות נפגעות הדיור הציבורי המוחות על יחס חברת עמידר והרשויות כלפיהן ועל היעדר היכולת להגיע לקורת גג ראויה בעיר. תושבים רבים באו אל המאהל כדי להשתתף במחאה. ביום שישי האחרון הורתה עיריית בית שאן על פינוי המאהל, ואף קיבלה את עזרת המשטרה לצורך זה. מאז פונה המאהל כבר מספר פעמים.

בעתירה מציין עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח כי העירייה והעומד בראשה אמנם מוסמכים להגביל את חופש ההפגנה, אולם עליהם לעשות זאת תוך הפעלת שיקול דעת זהיר, ובנסיבות בהן המחאה פוגעת באופן משמעותי באינטרס הציבורי. במקרה של בית שאן, נראה כי שיקולים זרים ופסולים הביאו את עיריית בית שאן לסלק במהירות הבזק את מאהל המחאה הקטן בתוך פחות מיממה מהקמתו. על כן, בית המשפט נדרש לבטל את ההחלטה על פינוי המאהל, בהיותה פוגעת בזכויות יסוד חוקתיות באופן קשה, בלתי סביר ובלתי מידתי.

ליאת זהר, ממארגני המאהל: "גם אצלנו, בחצר האחורית של המדינה, אזרחים סובלים ממצוקת דיור ומצוקת קיום. בכל הארץ ראשי ערים מתגייסים לתמוך במחאה הצודקת, אבל בבית שאן, ראש העיר מנסה לנצל את סמכותו כדי לפגוע בחופש המחאה של התושבים. אנחנו לא מתכוונים לשבת בשקט, אלא להמשיך במאבק."

הרב אריק אשרמן מרבנים למען זכויות האדם: "נוצר עיוות חמור כשדווקא בקרב השכבות המוחלשות ובפרט בפריפריה של המדינה יש מי שלא יכולים לבטא את מחאתם ומצוקתם כפי שנעשה הדבר בכל הארץ ובוודאי במרכזה."

עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח: "נראה כי ראש העירייה מר לוי אינו מבין מהם עקרונות חופש הביטוי. רחבת העירייה, בהיותה שטח ציבורי, מיועדת גם לשימושם של אזרחים המבקשים להביע מחאה. תמוהה במיוחד המהירות שבה משטרת בית שאן מתגייסת, ולא בפעם הראשונה, כדי לסייע לראש העירייה להשתיק מחאה חשובה ולגיטימית."

עת"מ 1695-08-11

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי,מחאת האוהלים 2011,מחאת האוהלים 2011

סגור לתגובות.