האגודה מבקשת משופטי בג"ץ לפסוק בעניין חוק האזרחות

האגודה לזכויות האזרח קוראת לשופטי בג"ץ שלא להתמהמה ולפסוק בעתירות לביטולו של חוק האזרחות ("הוראת שעה"), המונע מעמד בישראל מפלסטינים הנשואים לישראלים.

האגודה לזכויות האזרח קוראת לשופטי בג"ץ שלא להתמהמה ולפסוק בעתירות לביטולו של חוק האזרחות ("הוראת שעה"), המונע מעמד בישראל מפלסטינים הנשואים לישראלים. הבקשה, שלא לעכב עוד את פסק הדין בנושא הוגשה לבית המשפט בסוף השבוע, כחלק מתגובה, שהגישה האגודה לבית המשפט. מדובר בתגובה להודעת עדכון מאת פרקליטות המדינה, לפיה הוארך תוקפה של הוראת השעה עד לחודש מאי, בכפוף להכנסתם של תיקונים מסוימים בה עד למועד זה. את תגובת האגודה הגישה עו"ד שרון אברהם-ויס מהאגודה לזכויות האזרח.

עו"ד אברהם-ויס מדגישה בתגובתה, כי מזה שלוש שנים אין פקידי משרד הפנים מטפלים בבקשות חדשות למתן מעמד לבני זוג פלסטינים בישראל – תחילה התבססו על החלטתו של שר הפנים לשעבר, אלי ישי, בהמשך התבססו על החלטת הממשלה בנושא, ומאז קיץ 2003 – על פי חוק ("הוראת שעה") שקיבלה הכנסת. מצב זה, היא מבהירה, גורם סבל רב למשפחות רבות, שהחלטת הממשלה והחוק מאיימים לקורען לגזרים.

האגודה לזכויות האזרח חוזרת ומדגישה בתגובתה, כי מדובר בחוק גזעני, המבחין בין בני זוג זרים רק על בסיס מוצאם, ואשר פוגע קשות ובאורח בלתי מידתי בזכויות יסוד של מאות משפחות – נשים, גברים וטף, שלא חטאו בדבר – ושומט מתחת רגליהן כל בסיס ליציבות. משפחות אלה, נאמר בתגובה, נושאות עיניהן וממתינות כבר כשלוש שנים לפסיקת בג"ץ, המתמהמה ואינו אומר את דברו (תחילה בעתירות נגד החלטת הממשלה, ולאחר מכן – בעתירות נגד "הוראת השעה"). היא מדגישה, כי אין כל עילה לדחייה נוספת של מתן פסק הדין, שכן השינויים המוצעים בחוק אינם משנים את המצב בעיקרו, אלא מהווים שינויים קוסמטיים בלבד, והם אף עלולים להרע אותו בכך, שהם מוסיפים על האפליה הגזענית גם אפליה על בסיסים נוספים, ובהם גיל ומין. לאור דברים אלה מתבקש בג"ץ לתת את פסיקתו בעתירות במועד מוקדם ככל האפשר. יוזכר, כי בבג"ץ תלויות ועומדות מזה למעלה משנה וחצי מספר עתירות בעניין חוקתיותה של "הוראת השעה", ביניהן זו שהגישה האגודה לזכויות האזרח (בג"ץ 8099/03).

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,הזכות לחיי משפחה,הזכות לחיי משפחה,זכויות אזרחיות,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.