שופטי בג"ץ למדינה: אנו מצפים שתסכימו להליך של גישור

צילום: משכית בנדלצילום: משכית בנדל

היום (2.9.2013) קיים בית המשפט העליון (הש' גרוניס, מלצר, ברק-ארז)  את הדיון הראשון בעתירות המחודשות נגד גירושם של אלף התושבים המתגוררים באזור שמכונה "שטח אש 918" בדרום הר חברון. בסיום הדיון הציעו השופטים לצדדים להיכנס להליך של גישור במטרה להגיע לפשרה שתהיה מוסכמת הן על התושבים והן על המדינה.

נציגי העותרים בשתי העתירות, עורכי הדין תמר פלדמן ודן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח ועו"ד שלמה לקר, הסכימו להצעת בית המשפט, אם כי ציינו שבגלגול הקודם של העתירות, הליך גישור שערך כשלוש שנים לא נשא פרי.

הפרקליטות ביקשה זמן להתייעצות בעניין הליך הגישור, ובית המשפט אפשר לה להגיב עד ה-7 באוקטובר. הנשיא אשר גרוניס אמר לנציגי הפרקליטות מספר פעמים, כי השופטים יוצאים מנקודת ההנחה שהמדינה תסכים לגישור.

השופטים הציעו למנות כמגשר את השופט בדימוס פרופ' יצחק זמיר, אך ציינו שטרם פנו אליו על-מנת לבדוק אם יהיה מוכן למלא את התפקיד.

עו"ד תמר פלדמן, מנהלת המחלקה לזכויות האדם בשטחים הכבושים באגודה לזכויות האזרח, אמרה בסיום הדיון: "העותרים מברכים על החלטת בית המשפט למנות מגשר, וסבורים שיש בכך אינדיקציה לכך שדעתו של בית המשפט לא נחה מטענות המשיבים. אנחנו מקווים שהמדינה תסכים להליך הגישור, ותבוא הפעם עם הצעות סבירות שיוכלו להניב פתרון אמיתי לצרכי תושבי הכפרים בשטח".

בג"ץ 413/13

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לדיור,זכויות האדם בשטחים הכבושים

סגור לתגובות.