זכויות תושבי ירושלים המזרחית

תושבי ירושלים המזרחית ימשיכו לחכות למים

כביסה נערמת בבית משפחה שזרם המים בו פסק. צילום: אהוד עוזיאלכביסה נערמת בבית משפחה שזרם המים בו פסק. צילום: אהוד עוזיאל

בג"ץ נתן למדינה ארכה של חודשיים להצגת התקדמות לבעיית המים בשכונות שמעבר לחומת ההפרדה


 

הבוקר (2.4.2014) התכנס בג"ץ כדי לדון בעתירה דחופה שהגישו האגודה לזכויות האזרח ותושבי השכונות שמעבר לחומת ההפרדה בירושלים, בדרישה לפתור בדחיפות את משבר המים האקוטי שנמשך כבר חודש. ברובם של הבתים בשכונות ראס ח'מיס, ראס שחאדה, שכונת השלום ומחנה פליטים שועפט אין מים בכלל, או שזרימת המים "רק" חלשה ונפסקת מעת לעת. במהלך הדיון הודתה נציגת המדינה כי גם כעת, במשרד התשתיות והמים לא יודעים מה מקור הבעיה ואיך ניתן לפתור אותה.

שופטי ההרכב הסכימו כי הבעיה אקוטית וכי יש לפתור אותה, אך העריכו כי נדרש לשם כך זמן רב, ולכן העניקו למדינה ארכה של 60 יום להצגת התקדמות. הפתרון, לפיכך, אינו צפוי בזמן הקרוב.

עו"ד קרן צפריר מהאגודה לזכויות האזרח, שייצגה את העותרים בדיון: "אני מקווה שהביקורת של בית המשפט תביא להאצת הטיפול, שכן אם לא יימצא פתרון מידי, אנחנו עלולים להגיע למשבר מים קשה עוד יותר בשיא הקיץ. אין מחלוקת כי החיבור למים של בתים רבים בשכונות כה מוזנחות הוא סוגיה מורכבת שמצריכה טיפול יסודי, אלא שחודש חלף מאז תחילת המשבר, והרשויות גוררות רגליים. השר הממונה, סילבן שלום, כלל לא ידע על הבעיה גם שבועיים אחרי שפנינו למשרדו בעניין, ובדיון בכנסת אמרו חלק מנציגי המדינה כי הם לא ניגשו לטפל בבעיה כיוון שקראו בעיתון שהיא נפתרה."

בג"ץ 2235/14

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,מים וביוב

סגור לתגובות.