צה"ל התחייב לספק פתרון מיידי למסיק מאובטח בכפרים בגדה המערבית

בעקבות עתירת האגודה ועמותת שומרי משפט. המדינה ביקשה שבועיים על מנת להגיש תגובתה לדרישה העקרונית לאפשר לחקלאים הפלסטינים גישה חופשית לאדמותיהם במשך כל השנה ולספק להם הגנה מפני תקיפות מצד מתנחלים

בעקבות עתירה, שהגישו האגודה לזכויות האזרח ועמותת שומרי משפט – רבנים למען זכויות האדם, מאפשר צה"ל מאז אתמול לתושבי שלושת הכפרים השותפים לעתירה למסוק את זיתיהם תחת אבטחה מפני תקיפות של מתנחלים. בדיון, שקיים היום (1.11.04) בג"ץ בעתירה שהגישו שני הארגונים בשמם של ראשי המועצות של הכפרים יאנון, עינבוס ובורין, הוחלט כי הארגונים העותרים יעבירו עוד היום לכוחות הביטחון מידע לגבי הכפרים, שבהם קיים צורך לקיום מסיק מאובטח, ומפקדי הצבא התחייבו להתארגן ולאפשר מסיק זה, תוך שמירה מפני התקפות מתנחלים, במקומות בהם זו נדרשת. הוחלט עוד, כי ביום ראשון הקרוב ימסרו העותרים ונציגי המדינה הודעה לבג"ץ באשר להסכמות ולפתרונות, שהושגו בין הצדדים.

באשר לדרישת העותרים, כי תאופשר גישה חופשית של חקלאים בגדה המערבית אל אדמותיהם במשך כל ימות השנה וכי כוחות הביטחון יפעלו להגן עליהם בפני אלימות מצד מתנחלים, ביקשה המדינה אורכה של שבועיים על מנת להגיש תגובתם המשלימה. זאת, לאחר שבתגובה שהוגשה מטעמם צוין, כי "עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי הכלל הוא שיש לאפשר לתושבים הפלסטינים באיו"ש גישה חופשית לאדמות חקלאיות שבבעלותם, וכי שומה על המפקד הצבאי להגן על זכות גישה זו מפני גורמים עוינים המבקשים למנוע את כניסת התושבים לאדמות או לפגוע בתושבים המממשים את זכות הגישה הנתונה בידם". האורכה התבקשה על מנת לבחון את אופן יישומו של כלל זה בנסיבות השוררות באזורים האמורים. העתירה, אשר הוגשה בידי עו"ד לימור יהודה מהאגודה לזכויות האזרח, נדונה בפני השופטים דורית ביניש, אליעזר ריבלין וסלים ג`ובראן.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש התנועה

סגור לתגובות.