אינתיצאר עג`ורי תוכל לחזור מעזה לגדה המערבית

ועדה צבאית קבעה כי לא נמצאה כל סיבה להותיר את אינתיצאר עג`ורי בעזה, לאחר שריצתה שם מעל שלושה רבעים מתקופת "תיחום המגורים" שנקצבה לה. אחיה ייאלץ בשלב זה להישאר בעזה

ועדה צבאית פסקה, כי אינתיצאר עג`ורי, שגורשה לעזה לפני כשנה וחצי, תוכל לחזור ולהתגורר בגדה המערבית. אחיה, כיפאח עג`ורי, שגורש אף הוא לעזה, ייאלץ להשאר שם בשלב זה, וזאת בשל חומר חסוי שהעביר השב"כ לוועדה, חומר שלא הוצג בפני המגורשים ועורכי דינם. הדיון נערך בעקבות החלטתו של מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית שלא לקצר את צווי הגירוש של השניים, החלטה שנתקבלה למרות שוועדה צבאית קודמת המליצה לקצרם. השופט הצבאי אל"מ דניאל פרידמן קבע, כי לא נמצאה כל סיבה להותיר את אינתיצאר עג`ורי בעזה, לאחר שריצתה שם מעל שלושה רבעים מתקופת "תיחום המגורים" שנקצבה לה. את המגורשים ייצגו עורכי הדין יוסי וולפסון ותמר פלג שריק מהמוקד להגנת הפרט ועו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח בישראל.

ב-20.1.04 עתרו המוקד להגנת הפרט והאגודה לזכויות האזרח לבג"ץ, יחד עם המרכז הפלסטיני לזכויות האדם, בדרישה לקצר את הצווים ל"תיחום מגורים" שהוצאו כנגד האח והאחות עג`ורי. הארגונים העותרים הסירו את עתירתם, לאחר שנמסר כי הוועדה הצבאית תדון בעניין פעם נוספת, כשהפעם תינתן לה סמכות להחליט, ולא להמליץ בלבד.

במהלך הדיון בוועדה הצבאית, שהתקיים לפני שבוע בבית המשפט הצבאי במחסום ארז, טען השב"כ כי יש בידו חומר מודיעיני חדש שהצטבר מאז הדיון בוועדה הקודמת, ושמעיד על המסוכנות של האח והאחות עג`ורי. השב"כ סירב לחשוף מידע כלשהו למגורשים או לבאי כוחם. מהחקירה שערכו עורכי הדין לנציג השב"כ, המכונה "יורי", התברר כי החומר החדש מיוחס אך ורק לאח כיפאח, וכי אין חומר חדש כלשהו נגד האחות אינתיצאר.

כעת נתקבלה, כאמור, החלטתו של השופט הצבאי, אל"מ פרידמן, לפיה תוכל אינתיצאר עג`ורי לשוב לגדה המערבית, בעוד שאחיה כיפאח ייאלץ להישאר בעזה.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש התנועה

סגור לתגובות.