צה"ל התיר הבוקר מסיק זיתים בכפרים שממזרח לג`נין

זאת בעקבות פנית האגודה לזכויות האזרח לאלוף פיקוד המרכז. על אף פניות חוזרות ונשנות של האגודה אל רשויות הצבא, עדיין מתגלות בעיות רבות במעבר של חקלאים, החיים באזורים שונים, הסמוכים לגדר ההפרדה, אל אדמותיהם.

בעקבות פניה של האגודה לזכויות האזרח, צה"ל פתח הבוקר את השערים החקלאיים ואיפשר מעבר של חקלאים, בכפרים שממזרח לג`נין, אל אדמותיהם, כדי שיוכלו למסוק בהן זיתים. האגודה לזכויות האזרח פנתה ביום 17.11.03 אל אלוף פיקוד המרכז, בעקבות מידע על כך, שחיילי צה"ל ושוטרי מג"ב מונעים מעבר של חקלאים, תושבי הכפרים ג`לבון, פקועה ועראבונה, שממזרח לשכם, אל מטעי הזיתים שלהם, וזאת בשיאה של עונת המסיק. במכתבו לאלוף משה קפלינסקי ציין פיראס עלמי מהאגודה לזכויות האזרח, כי מניעת מעברם של החקלאים אל מטעיהם, שמעבר לגדר ההפרדה, פוגעת פגיעה קשה באוכלוסיה זו, שמשפחות רבות בתוכה מתפרנסות כיום אך ורק ממכירתו של שמן זית. עוד ציין עלמי במכתב, כי על אף פניות שונות, ובניגוד להצהרותיו של צה"ל, לא נמסרו לתושבי הכפרים הללו דבר על נהלים שנקבעו, בדבר המעבר בשערים.

הבוקר נודע, מפי המנהל האזרחי ומפי תושבי הכפרים, כי צה"ל איפשר להם להגיע לאדמותיהם ולהתחיל במסיק הזיתים, וזאת לקראת סופה של עונת המסיק. חקלאים באזור מסרו, כי על אף שמדובר באיחור רב בתחילתו של המסיק, הם מקווים להספיק ולמסוק את רוב יבולם, וזאת בתנאי שצה"ל יוסיף ויאפשר להם מעבר חופשי לאדמותיהם.

יצוין עוד, כי על אף פניות חוזרות ונשנות של האגודה לזכויות האזרח אל רשויות הצבא, עדיין מתגלות בעיות רבות במעבר של חקלאים, החיים באזורים שונים, הסמוכים לגדר ההפרדה, אל אדמותיהם. שערים רבים אינם נפתחים בשעות קבועות, וחקלאים מנועים לעתים מלהגיע אל שדותיהם, דבר שפוגע לא פעם בפרנסתם.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש התנועה

סגור לתגובות.