הצטרפו למאבק נגד הריסות הבתים

במשך עשרות שנים יצרה ישראל בגדה המערבית ובמזרח ירושלים מצב בלתי אפשרי, בו מחד גיסא, היא איננה דואגת לתוכניות מתאר העונות על צרכי התושבים, ומאידך גיסא, היא נוקטת במדיניות מסיבית של הריסת בתים של תושבים פלסטינים, אשר נאלצו, בלית ברירה, לבנות ללא רשיון. מדיניות זו היא אחת ההפרות הקשות והכואבות בתחום זכויות האדם המתבצעות על ידי מדינת ישראל. בכך, לא זו בלבד שהמדינה איננה ממלאת את חובתה ואחריותה לרווחת התושבים הפלסטינים המצויים בשליטתה, אלא שהיא פוגעת בזכויות הבסיסיות ביותר של אלפי גברים, נשים, זקנים וטף, לקורת גג ולתנאי חיים נאותים, בזכותם לשוויון בפני החוק, ובזכותם לבריאות ולכבוד.

מאז 1987 ועד היום הרסו הרשויות כ- 2,200 בתים. כ- 13,200 בני אדם הוצאו מבתיהם ואלה נחרבו עד היסוד לנגד עיניהם. במאות בתים נוספים כבר התקבלו צווי הריסה.

המצב הבלתי נסבל אינו מותיר מקום להמתנה ודורש תגובה מיידית. יש צורך בשינוי מהותי של המצב התכנוני, כך שיתן מענה נאות לצורכי האוכלוסייה המקומית הן מבחינת אפשרויות הבנייה והן מבחינת פיתוח תשתיות.


מה אני יכול/ה לעשות לשינוי המצב?


1. להצטרף לחותמים על עצומה שתתפרסם בעיתונות:

עשרות חתנים וכלות של פרס ישראל מכל קצוות הקשת הפוליטית נענו לקריאת האגודה ופנו במכתב גלוי לממשלת ישראל ועיריית ירושלים, להפסיק את הריסת הבתים. המכתב נשלח לראש-הממשלה, לשר הפנים ולראש עיריית ירושלים, ופורסם בעיתון הארץ, כשהוא מעורר עניין תקשורתי וציבורי רב. ברצוננו להמשיך בלחץ ציבורי על ממשלת ישראל, ולפרסם מודעות נוספות.

המעוניינים לחתום על המודעה הבאה, מתבקשים לשלוח שם מלא ו- 100 ש"ח למימון המודעה לאגודה לזכויות האזרח, ת"ד 35401 ירושלים 91352. טלפון: 02/6521218.


2. לכתוב לגורמים אלה ולדרוש מהם לא להרוס עוד בתים:

אהוד אולמרט ראש עיריית ירושלים פקס: 02/6296014
שר הפנים פקס: 5666376 -02
אהוד ברק ראש הממשלה ושר הבטחון פקס: 5664838 -02

מכתב לדוגמא:
לכבוד…

מאז 1987 ועד היום הרסו הרשויות במדינת ישראל כ- 2200 בתים של פלסטינים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. כ- 13,200 בני אדם הוצאו מבתיהם ואלה נחרבו עד היסוד לנגד עיניהם. במאות בתים נוספים כבר התקבלו צווי הריסה. זוהי מדיניות עקבית, הנמשכת כבר עשרות שנים. היא יצרה מצב שבו לאלפי בני אדם אין כל דרך להשיג רשיון לבנות על אדמתם, והם נאלצים לבנות ללא רשיון. אני דורשת כי יופסקו הריסות הבתים. חברה הדוגלת בשמירה על זכויות אדם לא יכולה להשלים עם מצב בלתי נסבל זה.

על החתום…


* אנא שלחו העתק מפנייתכם לאגודה לזכויות האזרח (לאורנה הורביץ), פקס: 03/5254726


3. לתת סיוע משפטי לפלסטינים שמקבלים צווי הריסה :

עורכי-דין המעוניינים להתנדב, מתבקשים לפנות לאגודה (02/6521218), ולהשאיר את פרטיהם.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לדיור,הזכות לקניין,זכויות האדם בשטחים הכבושים

סגור לתגובות.