בג"ץ: לאפשר מעבר בין שכונת טליתא קומי לבין שאר העיר בית ג`אלא

בעקבות עתירת האגודה הורה בג"ץ למדינה להגיע לפתרון, שיאפשר מעבר בין שכונת טליתא קומי, שנותקה בראשית האינתיפאדה, ובין יתר חלקי העיר

מאז ראשית האינתיפאדה, בסתיו 2000 (למעט תקופות קצרות), חסם צה"ל לתנועת כלי רכב את כל הדרכים המחברות בין שכונת טליתא קומי ובין יתר חלקי העיר בית ג`אלא. מאז ועד היום אין לכ-500 תושבי השכונה גישה ברכב לשירותים חיוניים, כגון שירותי רפואה, חינוך, דת ולמרכזים מסחריים. כדי לזכות בשירותים אלה נאלצים תושבי השכונה לטפס על ערמות עפר ולחצות תעלות, דבר המהווה קושי וסכנה, בעיקר לחולים, קשישים וילדים, במיוחד בימי החורף. כמו כן סובלים התושבים ממחסור בשירותים מוניציפליים, כמו פינוי אשפה, וכן תיקוני חשמל וטלפון.

הכביש היחיד שאינו חסום לחלוטין לתנועה הנו כביש עוקף באורך של כשמונה קילומטרים, דרך מחסום וולג`ה. כביש זה משובש ביותר ומסוכן לתנועה, מה גם שהצבא דורש מהמעונינים לנסוע בו קבלה של אישורי מעבר מיוחדים לפני כל נסיעה. אישורים אלה כמעט ואינם ניתנים לתושבי השכונה. כמו כן, חלק מהדרך עובר בשטח פרטי של מנזר כרמיזן, ולעתים הוא נסגר לגמרי לתנועה.

בעקבות העתירה שהגישה האגודה במרץ 2003 הורו אתמול שופטי בית המשפט העליון, ברק, דורנר וחיות, למדינה להגיע להסכמה עם עו"ד נעה שטיין מהאגודה, שבמסגרתו יתאפשר לתושבים לעבור, לפחות בחלק משעות היממה, דרך מחסום ה- DCO, שכיום הנו סגור לחלוטין באמצעות קוביות בטון. כמו כן, הציעו השופטים למדינה לבחון אפשרות של פתרון לטווח ארוך יותר, שיכלול את תיקונו של הכביש העוקף דרך מחסום וולג`ה.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש התנועה

סגור לתגובות.