אירועי יום המהגר הבינלאומי

יתקיימו במוצ"ש 21.12.02 החל מ- 30:17 בסינמטק תל אביב. יוקרנו סרטים העוסקים במהגרי עבודה, יערך פסטיבל מזון בינלאומי שהוכן על-ידי נציגים של קהילות מהגרי עבודה בתל אביב, ויופיעו אמנים מקרב קהילות מהגרי העבודה


מוקד סיוע לעובדים זרים וסינמטק תל-אביב

בשיתוף עם רופאים למען זכויות אדם,
האגודה לזכויות האזרח בישראל, מסיל"ה

מזמינים אתכם לחגוג את

יום המהגר הבינלאומי

סינמטק תל-אביב, מוצ"ש 21.12.02 החל מ- 17:30

יום המהגר הבינלאומי נחגג ברחבי העולם כדי לציין את תרומתם של מהגרי עבודה (עובדים זרים) למדינות בהם הם שוהים, ולטפח קשרי תרבות הדדיים. מוקד סיוע לעובדים זרים וסינמטק תל-אביב מתכבדים זו השנה השנייה ברציפות לארגן אירוע תרבותי לציון יום זה. במסגרת האירוע יוקרנו שלושה סרטים העוסקים במהגרי עבודה, יערך פסטיבל מזון בינלאומי שהוכן על-ידי נציגים של קהילות מהגרי עבודה בתל אביב, ויופיעו אמנים מקרב קהילות מהגרי העבודה. האירוע בתל אביב הוא אחד מסדרת אירועים תרבותיים שונים אשר יתקיימו ברחבי העולם: בארה"ב, אירופה, יפן, הפיליפינים ועוד.


החל משעה 17:30 ועד 22:10 באכסדרת הסינמטק
מוזיקת סלסה וריקודים | פסטיבל מזון | מופעים |
דוכני מידע בנושא זכויות מהגרי העבודה בישראל

18:45
בית, לחם, עבודה (ישראל 2000) HOME, BREAD, WORK

בימוי: שחר רוזן
סיפורם של עובדים זרים המועמדים לגירוש בכלא מעשיהו שבאו לארץ עם חלומות פשוטים; לבנות בית, להקים משפחה, לתת חינוך טוב יותר לילדים. חלומות אלו מתרסקים אל מול המציאות. מעבידים ישראלים מנצלים את עובדיהם ומי שמעז לעזוב את המעביד שהביא אותו לארץ הופך כאן לעובד לא חוקי. והמשטרה – היא פועלת לפי הנחיית הממשלה, ומגרשת 1000 עובדים זרים לא חוקיים בכל חודש. דרך סיפוריהם של שיראני, בוגדן, ויואן מתקבלת תמונה מטרידה של המציאות הישראלית.
(50 דקות, עברית ואנגלית, תרגום לעברית)
באדיבות עדן הפקות בע"מ והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.


20:00
תיאטרון לא חוקי (ישראל 2002) ILLEGAL THEATRE

בימוי: בטינה פיינשטיין
הסרט עוקב אחר חייהם של מאי, איוון ונימפה, שלושה פועלים זרים קולומביאנים לא חוקיים, החיים בתל אביב. כולם שחקנים בקבוצת תיאטרון לא-חוקי ראשון מסוגו בישראל. הסרט עוקב אחר מאבקה של הקבוצה להעלות את ההצגה הראשונה ומלווה את הדמויות על הבמה ומחוצה לה במהלך כל תקופת העלאת ההצגה ועד ליום הבכורה. הסרט חושף את עולמו הבודד והמסובך של העובד הזר והלא חוקי בישראל.
(52 דקות,ספרדית, תרגום לאנגלית)
באדיבות הבמאית. בתום ההקרנה קטעים מההצגה של קבוצת התיאטרון.


22:00
באראן (אירן 2001) BARAN

בימוי: מאג`יד מאג`ידי
משחק: חוסיין אבדיני, זהרה בהרמי, עבאס רחימי
באתר בנייה גדול בצפון טהרן עובדים גם פליטים מאפגניסטן, שהעסקתם אסורה על-פי חוק. ביקורי הפקחים מריצים את הפועלים למצוא מחסה. כאשר אחד הפועלים נופל מפיגום, מגיע למחרת במקומו בנו רחמת, שמתגלה כלא יוצלח ונשלח למטבח. לטיף, עובד המטבח הקבוע, נדחק לעבודת סבלות, ואת תסכולו הוא מוציא על הנער המסכן. כאשר מתברר לו כי רחמת הוא בעצם נערה, משתנה כל גישתו. אהבתו הופכת אותו לאביר מגונן, ובדרך זו ינהג גם כאשר יגיעו הפקחים לביקורם הבא. כמו ב"צבע גן-עדן", סרטו הקודם של מאג`יד מאג`ידי, גם כאן אפשר להתרשם מן העדינות שבאמצעותה נרקמות מערכות היחסים בין הדמויות, לא רק סיפור האהבה אלא גם הקשרים בין הפליטים למעסיקיהם.
(94 דקות. פרסית, תרגום לעברית ואנגלית)


תודה מיוחדת למיכל עדן, יו"ר הועדה לזכויות אדם, מועצת העיר ת"א-יפו
פעילות מוקד סיוע לעובדים זרים מתאפשרת הודות לתמיכה של פרטים וקרנות ובראשם הקרן החדשה לישראל
האירוע בחסות ברק 013

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.