להכריז על הפסקה בעוצר המוחלט על שכם וטול כרם

האגודה בפנייה דחופה לאלוף פיקוד המרכז: העוצר המתמשך מהווה פגיעה בלתי סבירה בזכות לבריאות לחופש התנועה ובחירותם האישית של האוכלוסיה האזרחית

האגודה לזכויות האזרח פנתה היום לאלוף פיקוד המרכז, יצחק איתן, בדרישה להורות למפקדי כוחות צה"ל בערים שכם וטול כרם, להכריז ללא דיחוי על הפסקה בעוצר המוחלט שהוטל על שתי הערים, כך שתושבי הערים יוכלו להצטייד במזון, מים, תרופות ומצרכים חיוניים אחרים, וכן על מנת שתתאפשר תחזוקה בסיסית של קווי חשמל ומים בערים.

בפנייה מציינת עו"ד נעה שטיין מהאגודה כי ממידע שנמסר עולה, כי צה"ל לא הודיע לתושבים על הפסקה בעוצר מאז נכנס לערים ועד עתה, ועל כן אין לתושבים גישה לבתי מרקחת, מרפאות או בתי חולים, דבר המהווה פגיעה חמורה בזכות לבריאות. תושבי הערים, מוסיפה עו"ד שטיין, מצויים בעוצר מזה למעלה מ- 100 ימים, עוצר אשר הוחרף מאז תחילת המבצע, והם לא הספיקו להתכונן כראוי ולרכוש מוצרי מזון ומוצרים בסיסים אחרים. כתוצאה מכך דווח לאגודה על מחסור קשה במזון ובמזון לתינוקות, באספקה לחנויות ועל ירידה כללית ברמת החיים. לתמונה הקשה המצטיירת מימד אנושי נוסף: תושבי שכם וטול כרם, המוסלמים ברובם, חוגגים בימים אלה את חג הרמדאן, אך בשל העוצר אין התושבים יכולים להשיג מזון על מנת להכין את ארוחת הפסקת הצום.

עוד מציינת עו"ד שטיין כי קווי מים וחשמל רבים נפגעו כתוצאה מהלחימה בערים, ובשל העוצר רשויות השלטון המקומי בערים מתקשות מאוד לתקן את הקווים הפגומים. כך, נוצרות הפסקות רבות באספקת המים והחשמל בערים. עו"ד שטיין מדגישה בפנייה, כי העוצר הממושך הופך את חייהם של התושבים לבלתי נסבלים על-פי כל קנה מידה. הטלת העוצר ללא הפסקה לזמן כה ממושך מהווה פגיעה בלתי סבירה בחופש התנועה, בחירותם האישית ובזכותם לכבוד של תושבי הערים, פגיעה אשר נגועה בחוסר מידתיות קיצוני, ועל כן בלתי חוקתית. העוצר פוגע גם בחופש הדת והפולחן של התושבים המוסלמים, אשר נבצר מהם לקיים את מנהגי דתם. עו"ד שטיין מציינת כי בכך מפר צה"ל את חובתו לפי אמנת ז`נבה לספק הגנה לאזרחים בערים הכבושות בימי מלחמה, להגן על כבודם, אמונתם, פולחנם ובריאותם בכל מצב.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש התנועה

סגור לתגובות.