חופש הביטוי

תיעוד הפגנות ואירועי מחאה – סדנת צילום לפעילות ולפעילים חברתיים

צילום: אקטיבסטילסצילום: אקטיבסטילס

בואו ללמוד איך להשתמש בצילום לקידום מאבקים ולהגנה על זכויות. תל אביב, יום שני 23.5.2016 אחר הצהרים

 

תיעוד נכון הוא כלי רב עוצמה במאבקים חברתיים. הוא מאפשר להציג את המאבק באופן אפקטיבי יותר לציבור הרחב. באמצעות תיעוד נכון תהיה לכן את האפשרות להעביר דיווח עצמאי לתקשורת, להשתמש בתיעוד כראיה בבית המשפט וכמובן להשפיע על סדר היום הציבורי ולשנות מדיניות. תיעוד לא מקצועי ולא איכותי עלול להתגלות כחסר ערך: כך לדוגמה, במקרים רבים סיטואציות של אלימות משטרתית במהלך הפגנה מתועדות, אבל אי אפשר להשתמש בתוצרים בשל אי יציבות המצלמה, צילום מרחוק או מעורבות פעילה של הצלם/ת.

פרויקט דוקורייטס מציע לפעילות ולפעילים סדנאות שבהן תוכלו ללמוד איך לתעד בצורה איכותית הפגנות ואירועי מחאה והתרחשויות במרחב הציבורי. הסדנה הקרובה תתקיים בתל אביב ב-23.5. לוח זמנים:

17:30-17:15 – התכנסות וכיבוד קל
19:00-17:30 – יסודות הצילום; איך להוציא תיעוד אפקטיבי ואיכותי בתנאי שטח
19:15-19:00 – הפסקה וכיבוד קל
20:45-19:15 – דגשים לתיעוד בהפגנה ("עשי ואל תעשי"); היבטים לשימוש בסרטון כראיה; צילום בתוך הסיטואציה ומחוצה לה; עמדות צילום מומלצות; הכנה מראש; זוויות צילום; תפעול מצלמות ועבודה עם ציוד צילום; סימולציות מול מקרן וכו'
21:15-20:45 – צילום בסמארטפון  וב- Go-Pro; הבדלים בין מצלמה לסמארטפון (יתרונות וחסרונות)
21:30-21:15 – סיכום והסבר על שיתופי פעולה ועבודה עם פרויקט DocoRights.

מנחי הסדנה הם קרן מנור ואורן זיו, צלמים ועורכים מקצועיים, חברים בקולקטיב הצילום אקטיבסטילס. הקולקטיב פועל מזה כעשור ומאוגד סביב הרעיון שצילום הוא כלי לשינוי פוליטי וחברתי, ומתמחה בתיעוד הפגנות ואירועי מחאה. צילומי הקולקטיב משמשים ארגוני זכויות אדם רבים, קהילות אקטיביסטיות, חוקרים ועיתונאים עצמאיים, מתפרסמים בגופי תקשורת אלטרנטיביים ומסחריים, וסייעו במשך השנים כראיות בהליכים פליליים ואזרחיים.

רכזת הסדנה: שירלי נדב, רכזת פרוייקט דוקורייטס באגודה לזכויות האזרח.

קהל היעד: פעילות ופעילים חברתיים שמשתתפים בהפגנות או חברים בקבוצות מחאה, ואזרחים ואזרחיות פעילות שחשוב להן ללמוד לצלם ככלי לשמירה על זכויותיהן. במידת האפשר, תינתן עדיפות לבעלות זיקה מיוחדת לצילום או ידע והתנסות קודמים.

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש, ומספר המקומות מוגבל ל-15 משתתפים/ות.

לפרטים ולהרשמה: שירלי נדב, 052-8606023 או docorights@acri.org.il.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,חופש הביטוי

סגור לתגובות.