הזכות להפגין

סדנת צילום לתיעוד הפגנות ומאבקים חברתיים

רוצים/ות להעצים את המאבק שלכם/ן ולתמוך במאבקים אחרים?

תיעוד נכון הוא כלי רב עוצמה במאבקים חברתיים. הוא מאפשר להציג את המאבק באופן אפקטיבי יותר לציבור הרחב. הוא יתן לכם את האפשרות להעביר דיווח עצמאי לתקשורת, להשתמש בתיעוד כראיה בבית המשפט וכמובן להשפיע על סדר היום הציבורי ולשנות מדיניות.

לדוגמה, במקרים רבים סיטואציות של אלימות משטרתית במהלך הפגנה מתועדות, אבל בשל אי יציבות המצלמה, צילום מרחוק, או מעורבות פעילה של הצלם/ת לא ניתן להשתמש בתוצרים.

כדי לתעד בצורה איכותית בהפגנות ואירועי מחאה, נתחיל עם הדרכה משפטית לגבי זכויותינו בזמן צילום באירועי מחאה. בהמשך נלמד את יסודות הצילום, דגשים לתיעוד בהפגנה ונתנסה בצילום במצלמות וידאו ביתיות ומצלמות אקסטרים.

בין שני המפגשים בהכשרה יצאו המשתתפים/ות לתרגול עצמאי בשטח ובמפגש השני ינותחו הסרטונים שצולמו בהפגנות בהדרכה קבוצתית ואישית ולסיום ילמדו המשתתפים/ות כלים לעריכת וידאו בסיסית ויתנסו בעריכת הסרטונים האישיים שצילמו.

סדנה זו היא סדנה ייחודית ובמסגרתה יערכו שני מפגשים ותרגול בשטח.

מנחי הסדנה: קרן מנור, צלמת ועורכת מקצועית. אורן זיו, צלם ועורך מקצועי. חברים בקולקטיב הצילום "אקטיבסטילס", קולקטיב של צלמות וצלמים הפועל מזה כעשור במרחב שבין הירדן לים התיכון, ומאוגד סביב הרעיון שצילום הוא כלי לשינוי פוליטי וחברתי ומתמחים בתיעוד הפגנות ואירועי מחאה. צילומי הקולקטיב משמשים ארגוני זכויות אדם רבים, קהילות אקטיביסטיות, חוקרים ועיתונאים עצמאיים, ומתפרסמים בגופי תקשורת אלטרנטיביים ומסחריים וסייעו במשך השנים כראיות בהליכים פליליים ואזרחיים.

רכזת הסדנה: ספיר סלוצקר עמראן, רכזת פרוייקט Docorights באגודה לזכויות האזרח.
פרויקט “דוקו רייטס” הוא פרויקט לליווי מפגינים/ות ולתמיכה בהם/ן, בין היתר באמצעות תיעוד מצולם של הפגנות, אירועי מחאה ומעצרים שמתרחשים במסגרתם וקיום הכשרות לפעילים/ות חברתיים/ות ולציבור הרחב בתחומי חופש הביטוי והמחאה.

קהל היעד: פעילים/ות חברתיים/ות, שמשתתפים/ות בהפגנות או חברים/ות בקבוצות מחאה. במידת האפשר, תינתן עדיפות לבעלות זיקה מיוחדת לצילום או ידע והתנסות קודמים.

מועדי הסדנה: מפגש ראשון: יום שישי, 16 באוקטובר 2015 בין השעות: 09:45- 14:00.
מפגש שני: יום שישי, 30 באוקטובר 2015 בין השעות 09:45- 14:00.

מקום: האגודה לזכויות האזרח, נחלת בנימין 75 תל אביב (קומה 3).

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש, ומספר המקומות מוגבל ל-15 משתתפים/ות.

להרשמה עד למועד 10/10/2015 – לחצו כאן.
 

docorights

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.