חופש הביטוי

להסיר את הצנזורה מעל פעילות ציבורית של סטודנטים

CC-BY-SA: BlueHorizonCC-BY-SA: BlueHorizon

האגודה לזכויות האזרח פנתה הבוקר (11.5.2014) אל נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, בעקבות אירועי השבוע שעבר, במהלכם פונו באלימות סטודנטים מפגינים על ידי מאבטחי האוניברסיטה ושוטרי מג"ב.

במכתב מציינים עורכי הדין שרונה אליהו חי ואבנר פינצ'וק מהאגודה, כי כל ניסיונותיהם של הסטודנטים לקבל אישורים לפעולות מחאה נגד גיוס לצבא נתקלו בסירוב שרירותי, ועל יסוד פרשנות תמוהה ומעוותת של הדין. כך למשל, נשלל אישור לקיום אירוע ציבורי בנושא גיוס דרוזים, בנימוק שיש בפעילות משום "הסתה להשתמטות בניגוד לחוק".

בהתייחס לאלימות המאבטחים ולהזמנת המשטרה, מציינים עורכי הדין כי "חמורה ומצערת לא פחות הייתה התגובה חסרת המידה של יחידת הביטחון באוניברסיטה למשמרות המחאה שהתקיימו חרף הצנזורה […] אפילו סירובם של קומץ המפגינים להזדהות ולהתפזר לאלתר, לא יצר סכנה או תקלה שיצדיקו את התוצאה החמורה והמבישה. לרשות האוניברסיטה עומדים אמצעים משמעתיים ומנהלתיים […] והיא אינה נזקקת לכוח חמוש של משמר הגבול, כדי להתמודד עם משמרת מחאה שקטה ".

עו"ד שרונה אליהו חי: "תפקיד האוניברסיטה כולל גם הכשרת אזרחים להשתתפות פעילה בהליך הדמוקרטי. אנו רואים בחומרה את דברי דיקן הסטודנטים, שאיים להפסיק לחלוטין את הפעילות הציבורית באוניברסיטה. חופש הביטוי אינו פריבילגיה כי אם זכות יסוד חוקתית, וחלק בלתי נפרד מחיי הקמפוס ומההצדקה לקיומו".

פניית האגודה, 11.5.2014

תשובת האוניברסיטה, 18.5.2014

תשובת האגודה לתשובת האוניברסיטה, 20.5.2014

תשובת האוניברסיטה, 26.5.2014

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.