ברכת נשיא האגודה, סמי מיכאל, לחג הפסח

"השפע יהיה בר קיימא והחירות תהיה איתנה רק כאשר כל אלה יהיו גם מנת חלקם של שכנינו ושל העניים שבתוכנו"


 
חברות יקרות וחברים יקרים,
 
זה דורות רבים קשור חג הפסח בשני ערכי יסוד מקודשים. הראשון, החירות האנושית שמשמעותה פסילה של כל צורה של דיכוי. לעולם לא נהיה עם חופשי כל עוד נפגע בזכויות שכנינו ובזכויות הפליטים המתדפקים על שערינו. הערך השני הוא הזכות הבסיסית של כל אדם ליהנות מברכת המזון. כל דכפין ייתי וייכול, כל נצרך יבוא ויפסח.

בעוד אנו קוראים את ההגדה של פסח שבאה לנטוע בנשמתנו את הערכים הללו, אנו עדים לכך כי הנהגת המדינה על כל זרועותיה פוגעת יום-יום במשמעות החג היפה הזה. ישראל היא אחת המדינות העשירות בעולם, אך היקף העוני בה הוא מזעזע. יותר מדי תמונות קשות של אזרחים הנאנקים תחת נטל המחייה. יותר מדי מחוסרי בית. יותר מדי ילדים עניים, יותר מדי קשישים שקר להם בחורף וחם להם בקיץ, ושידם אינה משגת לרכוש תרופות הנחוצות להם. יותר מדי כליאה של מבקשי מקלט. יותר מדי העברת רכוש ציבורי לידיים פרטיות ותאבות בצע. יותר מדי חמסנות של הידיים הללו, כידיהם של תאגידי המים, שבהפקרות הפקיעו את תעריפי המים, ובהינף יד מנתקים משפחות מהמצרך הבסיסי הזה. הקיצוץ בכל השירותים החברתיים הבסיסיים הוא זדוני וכואב.

הגזענות ושנאת האחר הפכו למזון המוני שמרעילים בו את נשמת העם, למן מגרשי הספורט וכלה בטרור שזורעים המתנחלים בקרב האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים הכבושים. היום נהנית ישראל משפע של מים הודות לטכנולוגיה ברוכה. אנחנו מרשים לעצמנו להפוך את הכבישים הבינעירוניים לגנים פורחים, בעוד הברזים בבתיהם של עשרות אלפי תושבי שכונות מזרח ירושלים מנותקים וברזי הפלסטינים יבשים לרוב.

בפתחו של חג פסח, עלינו לזכור שהשפע של חלק מהאוכלוסייה שיוצג על השולחנות יהיה תופעה חולפת כל עוד יהיו שולחנות רבים ריקים, כל עוד יקועקע הדיור הציבורי ואזרחים יושלכו מבתיהם לרחוב, כל עוד יקופחו אוכלוסיות שונות בחברה, כל עוד פליטים ייכלאו, וכל עוד ילדים עניים יעלו על משכבם בבטן ריקה. שום מטוס משוכלל, אף צבא חמוש אין בכוחם לבצר את ביטחוננו כל עוד אנו רומסים את חירותם של אחרים. הפרחים לא ילבלבו בגנינו לאורך זמן כל עוד תחסר טיפת מים לנצרכים שבתוכנו ולשכנינו הצמאים.

השפע יהיה בר קיימא והחירות תהיה איתנה רק כאשר כל אלה יהיו גם מנת חלקם של שכנינו ושל העניים והנזקקים שבתוכנו.

מי יתן ונחגוג את חג החירות והצדק החברתי בשנה הבאה בנימה אופטימית יותר. זה בידנו, זה ביכולתנו.

שיבואו עלינו לטובה חג הפסח וחג הפסחא

חג אביב שמח לכולנו.
 
שלכם,

סמי מיכאל

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.