הכפרים הבלתי מוכרים

התושבים רוצים לקדם פיתרון מוסכם, הרשות רוצה להרוס

כפר בלתי מוכר. CC-BY: Stéphanie Gromannכפר בלתי מוכר. CC-BY: Stéphanie Gromann

מחר (27.6.2013) ידון נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע יוסף אלון בערעור שהגישו 300 תושבים מהכפר הבדווי הלא מוכר סעווה נגד הכוונה להרוס את בתיהם, עוד בטרם נמצא להם פיתרון חלופי.

סעווה, המונה 1500 תושבים, הוא כפר בן עשרות שנים, הנמצא במקומו עוד לפני קום המדינה. אף שהכפר לא זכה להכרה, במשך שנים רבות חיו בו התושבים ללא הפרעה. בשנת 2007 החלה הרשות להסדרת ההתיישבות הבדווית לפעול לפינוי התושבים מהכפר. במקביל למו"מ שמנהלים התושבים מול הרשות, היא שבה ומאיימת בהריסת בתיהם, וכעת נראה כי בכוונתה לממש את האיום.

הפיתרון היחיד שמציעה הרשות לתושבים הוא העברתם לשכונה 16 ביישוב חורה. אלא שראש מועצת חורה מתנגד לכך, בנימוק שהשכונה המתוכננת נחוצה לתושבים הנוכחיים של הישוב, והודיע כי לא יאפשר זאת. תושבי סעווה אינם פוסלים מעבר אל חורה בהרחבה עתידית.

אברהים אלחוטרה, אחד התושבים המערערים: "לאורך כל הדרך התנהלנו בצורה הוגנת במו"מ מול הרשות, כולל נכונות לעבור לגור בחורה. הפיתרון שהרשות מתעקשת עליו כרגע הוא פיתרון שמועצת חורה לא תאפשר. במקום להמשיך את הדיאלוג עם התושבים, הרשות מאיימת להרוס לנו את הבתים ולהותיר 300 גברים, נשים וילדים ללא פיתרון וללא קורת גג".

עו"ד ראויה אבורביעה מהאגודה לזכויות האזרח, המייצגת את התושבים: "התושבים מקיימים מו"מ ממושך ומורכב עם הרשות להסדרת הבדווים. זה תהליך שכרוכות בו סוגיות כלכליות, תכנוניות וגם תרבותיות, ויש לנהל אותו ברגישות המתאימה ובאורך רוח. לצערנו, הרשות מעדיפה את כוח הזרוע כשהיא מנסה לכפות צעד, שלא האנשים בהם מדובר ולא היישוב הקולט מעוניינים בו. התושבים מעוניינים למצוא פיתרון, ואין סיבה להצמיד להם אקדח לרקה."

עפ"א 41790-03-13

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.