זהירות: כביש ליהודים בלבד

הנהגים שנסעו הבוקר בכביש 443 בדרכם לירושלים, הופתעו לקבל עוגות וחוברות קומיקס מפעילי האגודה לזכויות האזרח וארגון בצלם

443 הוא הכביש המוכר כ"עוקף הפקק" של כביש מספר 1 בדרך לירושלים וממנה; אלא שהכביש, שעובר בשטחים הכבושים ונסלל על אדמות פלסטיניות פרטיות, חסום לחלוטין לתנועת עשרות אלפי הפלסטינים החיים בסמוך אליו, ושעבורם הוא נסלל מלכתחילה.

בקומיקס שחולק, "מד הדמוקרטיה – לישראלים בלבד", מסופר סיפורו של הכביש, שבתחילה נסלל לטובתם ולשימושם של התושבים הפלסטינים, אולם בעקבות אירועי ירי והריגתם של שישה ישראלים, נחסם לשימוש פלסטינים, כולל אלו המתגוררים בסמוך אליו. את הקומיקס אייר אלון סימון.

לדברי אהוד עוזיאל, מנהל פרויקט המשפט הבינלאומי ההומניטארי באגודה לזכויות האזרח, "חסימת הכביש באופן גורף לנסיעת פלסטינים היא ענישה קולקטיבית של עשרות אלפי תושבים, ומנוגדת לדין הבינלאומי. עשרות אלפי הפלסטינים המתגוררים באזור, שבשבילם ועל אדמותיהם נסלל הכביש, נאלצים להסתפק בדרכים חלופיות, פתלתלות ולא סלולות, באופן שפוגע בפרנסה, בלימודים ובאפשרות להגיע במהירות לבית החולים. לא רק זאת, אלא שצה"ל סלל כביש לפלסטינים בלבד, והפך את האפליה לקבועה. רבים מהנהגים שפגשנו הבוקר כלל לא היו מודעים לעוול שנגרם בו, ולמשמעותו לדמוקרטיה הישראלית."

חוברות הקומיקס חולקו בסוף השבוע ב-50,000 עותקים במקומונים של תושבי אזור מודיעין, שהם ומכבים רעות, אשר מרבים לנסוע בכביש. בנוסף, עלה לרשת משחק מחשב אינטרנטי המבוסס על הקומיקס ומאפשר למשחקים בו להחליט, מה הם היו עושים.

כביש 443: דף מידע, עתירות, קישורים ווידאו

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אפליה והפרדה,זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש התנועה

סגור לתגובות.